תיקון מכשירי כושר

מגוון רחב של מכשירי כושר משמש כיום אנשים שמתאמנים עצמאית בבתיהם. לכך יש להוסיף את המכשירים השונים, המשמשים במכוני הכושר, מרכזי הבריאות, בתי המלון וכו'. באדיבות קרדיו ספורט נספר לכם כל מה שצריך לדעת על תיקון מכשירי כושר, בין אם אתם מתאמנים בבית ובין אם אתם מנהלים מכון ספורט או חדר כושר מקצועי.

מה משותף לכל מכשיר הכושר והתיקונים

אם נדבר בהכללה, כל סוג של מכשיר כושר יהיה זקוק בזמן כזה או אחר לתיקון. המכשירים שעליהם אנו מדברים, כדוגמת הליכונים, אופני כושר, אליפטיקלים וכיוצא באלה, נמצאים כדי לעבוד. כל מי שמתאמן, מפעיל בתנועות חוזרות ונשנות גם את המכשיר. כבלי מתכת נמתחים וזזים, משקולות מחוברות נעות, פדלים זזים, רצועות של הליכונים סופגות זעזועים והמנוע פועל עוד ועוד.

המסקנה היא שאי אפשר להימנע מתיקונים. תיקון מכשירי כושר צריך לבצע בכל פעם שעולה הצורך, בכדי לשמור על המכשיר ולא פחות חשוב, לצורך בטיחותו של המשתמש. אם רוצים למנוע קלקול או הרס, אין לדחות את התיקונים ובכל פעם שיש ספק אם משהו פועל כמו שצריך או לא, עדיף להתייעץ עם טכנאי מוסמך. 

מי יכול לבצע את התיקונים הנדרשים 

אנשי מקצוע שונים מסוגלים לבצע תיקונים והחלפות של חלפים, בכל מיני מכשירים וגדג'טים. אבל כאשר מדובר על תיקון מכשירי כושר, לא ניתן להזמין סתם כך מישהו שטוען שהוא מבין בתחום. לצורך ביצוע התיקונים הנדרשים יש להזמין אך ורק טכנאי מוסמך שמכיר היטב את סוג המכשיר שבו אתם משתמשים.

תמיד בידקו כמה שנים הטכנאי עוסק בתיקונים, אילו מותגי כושר הוא מכיר ועד כמה הוא מחויב למקצועיות. זכרו שהמכשירים השונים צריכים להיות בעלי התנגדות למשקל רב, לפעמים של עשרות קילוגרמים וגם הרבה יותר מזה. 

תיקון שלא יתבצע היטב לא יהיה רצוי ואף מזיק. על מנת שתוכלו להשתמש במכשירים לאורך שנים רבות ולבצע כל פעילות בבטיחות, וודאו שאיש המקצוע הזמנתם באמת "מבין עניין".

איך תדעו לזהות טכנאי מקצועי 

לפני שאתם מזמינים אליכם הביתה מישהו לצורך תיקון מכשירי כושר כדאי שתדעו היטב כיצד לזהות את הטכנאי המקצועי. לדוגמא, שאלו ובדקו האם יש לטכנאי המלצות. המלצות מלקוחות מעידות לא מעט על טיב השירות ועל היכולת המקצועית. 

בנוסף, וודאו אילו מכשירים יודע הטכנאי לתקן. לדוגמא, אם אתם משתמשים במסלולי ריצה, וודאו שהטכנאי בקיא בתיקון מסלולי ריצה, מתיחת רצועות, החלפת כרטיסים אלקטרוניים במידת הצורך, אבחון תקלות מנוע וכדומה. 

אם אתם משתמשים במולטי טריינר, וודאו שהטכנאי יודע להחליף את חלקי החילוף למכשיר זה וכך נהגו אם אתם משתמשים גם באופני כושר או בכל מכשיר אחר. 

מוטב שהטכנאי יכיר היטב את המותג הספציפי של המכשיר שבו אתם משתמשים. איש מקצוע מצוין ידע להבחין מתי הקלקול שצריך לתקן מצריך פעולה פשוטה או חלפים יקרים, מתי המכשיר התיישן בצורה כזאת שעדיף יהיה לשקול החלפה במכשיר חדש. 

בנוסף, תוכלו להתרשם מהטכנאי שהזמנתם לצורך התיקון, אם תשאלו אילו סוגים של תקלות הוא מתקן באופן שגרתי. לדוגמא, בהליכונים, תיקונים נפוצים כוללים החלפה של הרצועות, החלפת כרטיס שנפגם, שדרוג את מגנט הביטחון, תיקון מנוע שלא מניע היטב, החלפת חלקים של לוחות בקרה ועוד. 

האם אפשר להזמין תיקון מהיום למחר 

מכשיר כושר כאלה או אחרים לא נהוג לסחוב למעבדת תיקונים. מרבית הטכנאים המקצועיים מחויבים לשירות עד הבית. איש מקצוע צפוי להגיע אליכם בניידת שירות ותיקונים, מצויד עם כלי עבודה וחלפים שבהם הוא עשוי להשתמש. 

במידה ותוכלו לציין מראש מהו המכשיר, איזה דגם מצוי אצלכם ומהם הסימנים לתקלות, זה בהחלט עשוי להועיל. ומלבד זאת, עד כמה חשוב לכם שהתיקון יתבצע מהר? מצד אחד, מכשיר כושר איננו נחשב למכשיר מציל חיים כך שאי אפשר לומר שזה דחוף באופן קריטי.

מצד שני, מי שנמצא בשגרת אימונים שבועית מבין שלא כדאי לדחות את התיקון. פעילות גופנית בשגרה היום יומית מסייעת לנו להרגיש טוב עם עצמנו, להפחית משקל, לחזק את הגוף כמו שאנו אוהבים. 

לכן בהחלט מובן שנרצה להזמין תיקון מכשירי כושר בזמינות גבוהה. כלומר לאחר שהתרשמנו לטובה מאיש המקצוע שאמור להגיע אלינו, הדבר הבא שנרצה הוא לוודא עד כמה מהר הוא יוכל להגיע. 

שימו לב, הבטיחות בידיים שלכם 

נסיים עם המלצה חשובה, שתעזור לכם גם בעניין כל תיקון שתצטרכו. לפני או אחרי שהזמנתם טכנאי, סגלו לעצמכם שגרה של בדיקת המכשיר מדי פעם בפעם. כל מכשיר זקוק לתחזוקה ועם מעט תשומת לב תוכלו לשמור עליו לאורך זמן. 

פעולות כמו שימון, בדיקה של הרצועות, כל זאת עשו לפי הוראות היצרן. אם המכשיר כולל כבלים נעים או חיבורים למשקולות או גלגלים, בכל חלק נע העיפו מבט ובדקו שאין סימנים לבלאי או התחלה של קריעה. 

זכרו שהבטיחות היא בידיים שלכם, אם המכשיר חורק או מעשן, אם משהו שחוק או לא נראה כתמול שלשלום, הזמינו שירות תיקונים בהקדם.

דירוג התוכן
5/5
דילוג לתוכן