הוראות תחזוקה ושימון הליכון

היכרות עם הוראות תחזוקה ושימון הליכון יכולה לסייע לכל מי שרוצה לשמור על הבריאות ולחטב את הגוף. בעידן שבו קהל היעד שמשתמש בהליכון כולל גברים ונשים בטווח רחב של גילאים, יש גם אנשים פרטיים שמשלבים את ההליכון בשגרת הפעילות היומית וכמובן מכוני ספא וחדרי כושר שמעמידים אותו לרשות הציבור. 

לפני השימוש במכשיר היוועץ ברופא, אזהרה זו חשובה במיוחד לבני 35 ומעלה או לאדם עם בעיות קודמות.

למה צריך הוראות תחזוקה ושימון הליכון?

הוראות התחזוקה מנוסחות על ידי היצרן ובהתאם למפרט הטכני של ההליכון. אף על פי שרוב ההליכונים פועלים בצורה דומה ועל בסיס מנגנון זהה, הוראות התחזוקה שלהם עשויים להיות מעט שונים. 

בניסוח הוראות התחזוקה בוחנים היצרנים את המאפיינים הספציפיים של הדגם, את סוג המנוע ואת המפרט המלא שלו. לפיכך, משתמשי הקצה זקוקים גם הם להוראות תחזוקה מדויקות שיסבירו להם איך ומתי לתחזק את ההליכון ולשמן אותו.

המטרה של שימון ותחזוקה

המטרה העיקרית של הוראות תחזוקה ושימון הליכון היא ליצור סיכוך בין משטח הריצה שעשוי גומי לבין לוח הריצה שעשוי מעץ. הסיכוך מבטיח תנועה חלקה של המסלול והוא מגביר את היעילות של ההליכון גם בריצות או בשימוש אינטנסיבי. 

יתרה על כך, השימון והתחזוקה קריטיים להארכת חיי המכשיר והם מהווים את ליבת הטיפול במכשירי ספורט ובהם אופני כושר, מסלולי ריצה וכמובן מולטי טריינר.

אינדיקציה לצורך בתחזוקה ושימון

התפקיד של ספריי סיליקון להליכון הוא לשמן את הרצועה. הרצועה היא החלק החשוב ביותר בהליכון כי היא קובעת את הביצועים ואת ספיגת המאמץ מצד המתאמן. בעזרת ספריי סיליקון להליכון ניתן להבטיח הפעלה חלקה וללא מאמץ מיותר. כמו כן, יש כמה המלצות שיכולות לסייע בריסוס הספריי על גבי הליכונים ומכשירי כושר.
  1. הרמת הרצועה.
  2. בדיקת התוצאה.
  3. שימון.

 

טיפול שוטף

המסלול שרכשת אינו זקוק לטיפולים מלבד סיכוך תקופתי בין משטח הריצה מגומי לבין לוח הריצה מעץ על מנת להבטיח תנועה חלקה של המסלול ובכדי להאריך את חיי המכשיר.

כיצד לבדוק האם המכשיר זקוק לשימון:

  1. הרם צד אחד של הרצועה והעבר את ידך על משטח העץ בצדו העליון.
  2. אם המשטח מחוספס ויבש למגע המשטח זקוק לשימון.
  3. אם המשטח שומני וחלק למגע המשטח אינו זקוק לשימון.

זמני טיפול

  • יש לשמן את המסלול מיד לאחר הרכבתו, לפני השימוש הראשון.
  • כחלק מהתחזוקה השוטפת, יש לשמן את המסלול כ 10 שעות פעילות או אחת לחודש , הקרוב ביניהם.

מה הקשר בין סיליקון להליכון לבין רצועת הריצה?

התפקיד העיקרי של ספריי סיליקון להליכון הוא להאריך את חיי רצועת הריצה. הרצועה היא זו שקובעת את הביצועים של ההליכון ואת היעילות שלו בטווח הקצר והארוך. באמצעותו ניתן למנוע שחיקה של הרצועה ולהגן עליה מפני עומס ובלאי מצטבר.

פעולת השימון מתבצעת רק כאשר המכשיר כבוי לחלוטין ואחרי שמוציאים את התקע משקע החשמל, אך האפקטיביות על גבי הרצועה היא מידית. כל מה שצריך לעשות הוא להרים את הרצועה ביד אחת וביד השנייה לרסס את המסלול באופן שווה. חזרה על הפעולה הזו עם הספריי בשני הצדדים תבטיח תחזוקה נכונה ותמנע תקלות.

הנחיות מיוחדות לגבי תחזוקת הליכון

הנחת המוצא היא שזו התקופה שבה השמן המקורי מתייבש ויש צורך בתחזוקה נוספת. בהמשך הדרך כבר ניתן לשמן את המסלול כל 15 שעות באופן קבוע ולהגן על ההליכון מפני בלאי, שחיקה ותקלות.

העלות של ספריי סיליקון להליכון לא גבוהה ואפשר להזמין אותו עד פתח הבית או העסק. השימוש לא מסוכן וניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה והתלבטות. אין צורך ברקע טכני כדי לרסס אותו על גבי הליכונים ומכשירי כושר שונים.

האם הוראות תחזוקה ושימון הליכון מונעות כיוון של הרצועה?

הטעות הנפוצה היא לייחס להנחיות התחזוקה יכולת להתגבר על הצורך בכיוון של הרצועה. בפועל אין קשר בין הפעולות, כי רצועת ההליכה שמחליקה, נבלמת בפתאומיות או נצמדת לאחד הצדדים מעידה על צורך בכיוון. במקרים אלו יש לכוון את הרצועה עם ברגים ייעודיים שממוקמים בחלק האחורי אחת למספר שבועות או בהתאם לנסיבות.

קרדיו ספורט מעמידים עבורך ציוד כושר מעולה ואביזרים לתחזוקה שוטפת. אפשר ליצור איתנו קשר דרך האתר, לשלוח הודעה ולהשאיר שאלה. אנו מספקים שירות תיקונים להליכונים בכל רחבי הארץ ומוכרים ציוד תחזוקה במחירים אטרקטיביים. דרכנו ניתן להזמין סיליקון להליכון ולקבל אותו בהקדם.

דילוג לתוכן