רצועה להליכון

רצועה להליכון חשמלי עשויה מחומר חזק ועמיד, רוצים לדעת לכמה זמן מחזיקה רצועה סטנדרטית? קראו ותדעו.

אם אתם רוצים להכיר את הסימנים לכך שרצועה כבר לא פועלת כמו שצריך ועדיף להחליף, גם את זה נאמר לכם, כמו כן נגלה איך אפשר להאריך בצורה מאוד יפה את היעילות ואת אורך החיים של הרצועה ועוד כמה דברים בנושא, שכדאי להיות ערים להם.

יחד עם הנוחות מגיעה גם החובה לטפל בהליכון,  לתקן אותו או להחליף משטח בעת הצורך, בנוסף לחלקים אחרים.

לפניכם טבלה בסיסית מחיר רצועה להליכון ללא הרכבה, ניתן להזמין דרכנו גם שירות עד הבית.

דגם הליכון

מחיר

יורק אופטימום 60100

450

יורק אולטרא 66900

550

יורק אולימפיק 8600

450

יורק אולטימט 7500

450

VO2 GO 47

450

VO2 GO 53

500

VO2 GO 45

450

רצועה להליכון הוריזן

400 – 500

VO2 UP 55

550

VO2 ZOOM 1

450

VO2 ZOOM 49

450

רצועה להליכון מקצועי – חדר כושר

900 – 1100

לעוד דגמים ומחירים צרו איתנו קשר 052-4346194

בדרך כלל רצועה נשחקת אחרי שנתיים של עבודה, אבל יש עוד פרמטרים כגון:

  1. גלים ברצועה.
  2. קרעים על התפר (החיבור)
  3. הליכון מדיף ריח רע אחרי זמן הליכה.
  4. רצועה שהתקפלה על עצמה.

מחיר החלפת רצועה להליכון מסכם בין 600 – 800 ש"ח למסלול ריצה ביתי.

מחיר מסכם בין – 1200- 1400 ש"ח כולל עבודה תלוי בדגם.

שימון הרצועה מתבצע כל 10 שעות עבודה, הממוצע הוא כל 3 שבועות.

יש צורך למתוח כאשר הרצועה מחליקה בזמן הליכה, מותחים את הרצועה באופן שווה מהברגים שנמצאים מאחורי המכשיר.

רצועת הליכון מתחממת נשחקת ותתחיל להיפרם מהתפר או שתתקפל, מצורף תמונה.

רצועה לא משומנת

כשהרצועה זזה, זה מה שאפשר לעשות

מי שקונה לשימוש ביתי הליכון איכותי, יכול להשקיע ולבחור את אחד הדגמים הנבחרים שמשלבים בהם אמצעים יעילים – בולמי זעזועים מצוינים.

זה פחות קריטי אם משתמשים במכשיר להליכות בקצב נינוח, אך בהחלט מועיל לאלה שרוצים להתאמן בריצה עם דגש על פעילות אירובית.

אבל גם טיב הרצועה יכול להפוך את הפעילות ליותר נעימה, עם יכולת טובה לספיגת תנועות וזעזועים.

למרות כל האמצעים, עם הזמן הרצועה עלולה לאבד את המרכוז, היא עשויה להתכופף, להתפתל או "סתם" לזוז קצת לכאן או קצת לשם, מה שפוגע בנוחות הריצה התנועה.

אם הרצועה להליכון חשמלי שיצאה מהמקום וזזה לאחד הכיוונים? לא צריך להתרגש. יכול מאוד להיות שתצליחו להתגבר על התקלה הזאת בעצמכם. בכל מכשיר תמצאו ברגים שניתן לכוון אותם לצורך כך, כדי להסדיר רצועה שזזה.

במידה וזיהיתם התרופפות מסוימת מעין סימני גלים על המשטח שאתם רצים עליו, אפשר לחזק את הרצועה ולמתוח אותה.

שימו לב שאת הפעולות הללו צריך לבצע בהנחה שעדיין לא הגיע הזמן להחליף את הרצועה. אם אתם לא כל כך מתמצאים בכך ולא הצלחתם להסדיר את מה שצריך, תוכלו להזמין טכנאי הליכונים מנוסה מבית קרדיו ספורט.

כל מה שצריך בתפעולה הרצועות ואם צריך, גם החלפה, חיזוק וטיפול שוטף מקצועי.

מהי הדרך הכי רצויה לשמור על הרצועה?

התדירות של החלפת הרצועה תלויה בראש ובראשונה בשני דברים. מצד אחד אופי השימוש ומצד שני, התחזוקה. ברמת השימוש של המכשיר, כלומר הליכונים ש"עובדים" יותר קשה ובאופן יום יומי, החלפת הרצועות תתבצע בתדירות רבה יותר.

אך גם התחזוקה הנכונה חשובה מאוד, מי שנוהג לשמור ותחזק את ההליכון ובפרט את הרצועות, יוכל להגיע למצב שכל החלפת רצועה להליכון תתבצע בתדירות נמוכה, מה שמאפשר לכם לחסוך לא מעט טרחה וכסף. הביאו בחשבון שהרצועה זזה, נעה, ולא נחה לרגע אחרי שמפעילים תוכנית ריצה או הליכה.

קיימת שחיקה מתמדת, אבל ניתן לרכך את השחיקה אם עושים שימוש באמצעי סיכוך ייעודי. האמצעי הכי טוב לסיכוך הצועות בהליכונים הינו שמן. עשו לעצמכם כלל, תמיד תחזיקו בהישג יד שמן הליכונים והשתמשו רק בו על מנת לתחזק את הרצועות.

שמן סיליקון בתרסיס אפשר ליישם מתחת לרצועות בצורה מאוד טובה, כך שכל הרצועות יקלטו שכבה שמנונית לאחר הפעלת המנוע.

אין צורך לשפוך שמן בכמויות, אך כדאי להקפיד על שגרת שימון. השתדלו לשמן את המכשיר בכל 8 – 10 שעות אימון. אם נוח לכם יותר ואתם חוששים שלא תזכרו לספור את שעות האימון שלכם, שמנו את הרצועות בכל 3 או 4 שבועות.

תפקידה של הרצועה

הליכון כושר הוא מכשיר מורכב למדיי. יש בו חלקים רבים חלקם מכניים וחלקם קשורים בפעילות הממוחשבת שלו. ואולם מכל החלקים, רצועה להליכון היא החלק המשמעותי ביותר.

היא החלק המאפשר למתאמן לממש את הפוטנציאל של ההליכון ולהפיק ממנו את המיטב. ככל שהיא תקינה, ההליכון ממשיך למלא את הייעוד שלו.

ברגע שהיא נפגעת, ההליכון על כל המרכיבים המתקדמים שלו הופך לגרוטאה המורכבת מפח, גומי ורכיבי מחשב. בנוסף לפגיעה במכשיר עצמו, רצועה פגועה עלולה לפגוע במתאמן עצמו, פגיעה שלאורך זמן עלולה להתגלות כמשמעותית מאד.

תקלה שתיקון שלה עשוי להגיע לעלות של מאות עד אלפי שקלים בודדים, יכולה להפוך לתקלה כל כך רצינית עד שעלות התיקון שלה עלולה להגיע לסכומים נכבדים מאד, מה שלא מטופל במהירות עלול להפוך להוצאה של ממש בהמשך.

מתי צריך להחליף רצועה להליכון ולמה?

תקלה או שחיקה של המשטח איננה עניין של מה בכך. תקלות כאלה משביתות למעשה את ההליכון. גם אם הרצועה לא נקרעת בפועל אלא רק נפגעת, השימוש בהליכון כשהרצועה עצמה פגועה עלול לגרום כאמור לעיל נזק לחלקים נוספים בהליכון, מומלץ להחליף את הרצועה בדרך כלל כל 3 שנים של שימוש.

החלפה של רצועה להליכון חשמלי איננה חלק מסדר פעולות לתחזוקה שוטפת של המכשיר. הרצועות האיכותיות כיום בנויות כך שהן מחזיקות מעמד לאורך זמן אך אפשר לזהות את הסימנים לכך שהגיע הזמן להחליף.

רצועה חדשה צריכה להיות שלמה וללא סדקים, ללא סימני בלאי, קרעים או שפשופים. כאשר אתם רואים שהרצועות כבר מתחילות לאבד מהמרקם הנעים, אם מופיעים שפשופים או בלאי, אלה הסמנים הראשונים לכך שצריך להחליף.

הסימנים הברורים ביותר הם כאשר הרצועה איננה נעה בצורה חלקה, אפילו לאחר שימון, אם היא מתחילה להתרומם, אם היא לא שומרת על מקומה במרכז, או רעשים מוזרים.

לא כדאי להגיע למצב שבו מרגישים לא בנוח בזמן הפעילות. רצועות תקינות, גמישות מספיקת ואיכותיות מבטיחות פעילות גופנית נכונה, בריאה וטובה יותר.

המסקנה המתבקשת מכל האמור לעיל היא שהחלפת רצועה בהליכון נדרשת בשלב מוקדם ככל האפשר אחרי שזוהתה בעיה הקשורה אליה.

חשוב לחזור ולהבהיר בהזדמנות הזאת שתקלה ברצועה לא גורמת נזק רק להליכון, אלא מזיקה או עלולה להזיק גם למי שעושה בו שימוש.

תנועה נכונה וחלקה של הרצועה אמורה למנוע מהמתאמן עליו התפתחות של בעיות שונות, כולל בעיות ברכיים. רצועה פגועה שלא טופלה עלולה לפגוע במקום לשפר את מצבו של המתאמן.

האם כל הרצועות נראות ומתנהגות אותו הדבר?

בביצוע החלפה של רצועה, צריך להביא בחשבון שלא לכל ההליכונים תתאים אותה הרצועה. ההבדלים בין ההליכונים ניכרים ביותר, הן בעוצמת המנוע, הן ברוחב משטח הדריכה והן באורכו של המשטח. לכן, יש להקפיד על מידות הרצועה וכדאי להעדיף איכות גבוהה.

יש משהו נכון בכך שאפשר להתאים את הרצועה לפי סוג ההליכון, כך שהליכונים יחסית פשוטים, בסיסיים וזולים יכולים לפעול בצורה סבירה גם עם רצועות מהסוג הפשוט. יחד עם זאת, אם משקיעים ומתקינים רצועה מאיכות יותר גבוהה, זה משפר מאוד את חווית האימון.

מלבד בולמי הזעזועים, הרצועות הן אלה שהופכות את האימון לנעים ונוח. בנוסף, כאשר מתקינים רצועה איכותית, היא תחזיק מעמד לאורך תקופה הרבה יותר ארוכה.

הפערים באיכות יכולים להסתכם בהפעלה נוספת לאורך אפילו מספר שנים. בגדול, רצועות מהמזרח הרחוק נחשבות לפחות איכותיות, בעוד שאיכות אמריקאית או אירופאית נחשבת להרבה יותר טובה ומקצועית.

מי יכול לבצע את ההחלפה?

תפעול של הליכונים ותחזוקה שוטפת מתחלקים לשני סוגים. סוג מסוים של פעולות יכולות להתבצע על ידי המשתמש הממוצע, תוך שמירה על המנגנון וללא קושי מיוחד. 

סוג אחר של פעולות, עדיף שיבצע אותן טכנאי הליכונים מנוסה ומיומן. החלפת משטח ריצה שייכת לסוג הפעולות שבין לבין.

זה לא תפעול חשמלי או מכאני מהסוג הכי מורכב אבל גם לא פעולה פשוטה לכולם. נחדד: טיפול יתבצע על הצד הטוב ביותר על ידי טכנאי מנוסה, שביצע אין ספור פעולות כאלה ויודע לפרק, להדק, להרכיב ולשפצר בדיוק לפי הוראות היצרן.

אנשים שמוכנים להתעסק בפירוק וטיפול בברגים, התאמה הרצועה וטיפול בכל מה שנדרש עם ההחלפה, צריך שיהיה ברור להם מה בדיוק לעשות. אם אתם יודעים לפרק הליכונים ואין לכם בעיה להשתמש בכלים הנאותים, תוכלו לבצע זאת כשמגיע הזמן.

ממי אפשר להזמין רצועה ואיך בוחרים

כפי שמומלץ לרכוש הליכון מספק הליכונים ויבואן אמין, גם את הרצועות לא כדאי לקנות מכל אחד.

עדיף להזמין מחברה שעוסקת במכירת אביזרי ספורט או תפעול ותחזוקה של הליכונים ומכשירי אימון דומים. בחרו פתרון שמתאים לסוג ההליכון שלכם, כאשר יש משמעות לדגם, לחברה, לגודל המשטח וכדומה.

בעת הזמנת הרצועה העדיפו פתרון איכותי וטוב, משום שזה ישפיע על האימון שלכם בצורה מאוד בולטת. בנוסף, הזמנה מחברה מתמחה תוכל לבוא ביחד עם שירות של התקנה, באיכות גבוהה.

טכנאי הליכונים מקצועי והחלפת רצועה

כשמדובר בהליכן, חשוב לא רק לבצע את התיקונים הנדרשים בזמן, אלא להקפיד שמי שיבצע אותם יהיה בעל המקצוע האיכותי ביותר. טיפול בהליכונים הוא עניין עדין וטיפול לא נכון עלול להזיק למסלול.

טכנאי מקצועי מכיר את ההליכון על כל הפרטים והחלקים שלו ויודע בדיוק איך לגשת לבעיה ואיך לפתור אותה. בנוסף, טכנאי הליכונים מנוסה יחליף רצועה להליכון כאשר הוא עושה שימוש אך ורק ברצועה מקורית ולא יעשה שימוש ברצועות חלופיות.

לפעמים, ניסיון לחסוך כמה שקלים עלול לעלות בסיכומו של עניין בנזקים בשווי אלפי שקלים. שעלולים להפוך את המכשיר הכל כך חשוב הזה לבעייתי. אם יש לכם עניין לטפל בצורה מקצועית בהליכון שלכם, כולל החלפה של רצועת הליכון, אתם במקום הנכון.

 

דירוג התוכן
5/5
דילוג לתוכן