אופני כושר או אופני ספינינג

על פניו נראה שאופני כושר ואופני ספינינג הם בעצם מילים נרדפות ומדובר בדיוק באותם המכשירים. האמת היא, שיש הבדלים רבים הן בצורת העיצוב ומעבר לכך – גם במטרות האימון ובתוצאות שאליהם מכוון המתאמן. 

בין אם מתאמנים בחדר כושר בצורה מסודרת בליווי מדריך ובין אם מחליטים לרכוש מכשיר אימון הביתה – חשוב לבחון את התכונות והמאפיינים הטכניים של המכשירים שעומדים על הפרק וכך לבחור בזה שישרת נאמנה את המשתמש. 

בזכות התאמה מלאה הן למבנה גופו של המשתמש והן לתוכנית האימונים המתוכננת, אפשר יהיה בקלות רבה יותר להשיג את מטרות האימון וליהנות ממנו.

אופני ספינינג – מה היתרון שלהם ואיך משיגים מהם תוצאות?

אופני הספינינג מדמים בעצם את הנסיעה באופני מרוץ בתנאים משתנים. ברוב המקרים, הישיבה הנכונה עליהם היא כשהמושב גבוה מאד וצריך להתכופף ולהקפיד על גב ישר כלפי הכידון. זו התנוחה הנכונה ביותר שמפעילה את מירב המאמצים על פלג הגוף התחתון.

סוגים שונים של אופני ספינינג נבדלים זה מזה באפשרויות או פונקציות נוספות שהם מצוידים בהם – מספר הילוכים (כלומר מספר דרגות הקושי שניתן לעשות בהן שימוש במהלך האימון), מד מרחק, מד מהירות ומדדים נוספים כמו דופק או קצב שריפת הקלוריות. באופני הספינינג ניתן גם להשתמש בעמידה (תוך כדי שינוי מצב ההילוכים בהתאם) וכך לבצע עבודה על קבוצת שרירים אחרת.

סוגים שונים של אופני כושר

אופני הכושר מיועדים לשימוש ביתי בדרך כלל ולכן לא מדמים רכיבה ספורטיבית ולכן גם המאמץ שהם דורשים הוא בהתאם. ישנם לא מעט סוגים שההבדלים ביניהם נוגעים בעיצוב באפשרויות שניתן לקבל מהם – עם או ללא משענת גב, עם אפשרות לשינוי מנח הכידון או המושב ועוד.

לקיומה או היעדרה של משענת הגב, למשל, יש חשיבות גבוהה שכן כאשר מבוצע האימון תוך כדי שהמתאמן נשען על המשענת – מופחת הרבה מהעומס על הגב ובעיקר הגב התחתון. עיקר הפעילות הגופנית מרוכז בשרירי הרגליים השונים וחשוב לשים לב לזווית שבין הירך והשוק על מנת שלא לפגוע, חלילה, במפרק הברך.

איך לבחור בין אופני כושר לאופני ספינינג?

כמו בכל בחירה של מכשיר כושר או לפני כל קנייה משמעותית – חשוב להגדיר מה הן המטרות ואילו יעדים מצפים להשיג. מכיוון שאופני הכביש ובעקבותיהם אופני הספינינג נחשבים לכאלה שיש בהם יותר מאמץ גופני, הרי שעל מנת לשפר את ההישגים ולשפר את הכושר הגופני – כדאי להעדיף את אופני הספינינג. אם אתם מתכוונים להשתתף בתחרויות רכיבה, ספינינג יתאימו לכם יותר.

האימון יתבצע בדרגות קושי גבוהות יותר ויהיה קל יותר לאתגר את הגוף כולו. אופני הכושר עם המשענת, למשל, מתאימים יותר למי שנחשב למתחיל ורמת הכושר הגופני ההתחלתית שלו לא גבוהה. אלה ללא משענת הגב מיועדים לכאלה ותיקים יותר שכבר יש להם ניסיון ברכיבה ויכולים להקפיד על גב ישר לאורך האימון כולו.

מה עדיף אופני ספינינג או אופני כושר?

הבחירה בין אופני ספינינג לאופני כושר תלויה בהעדפותיך האישיות, מטרות הכושר והצרכים האישיים שלך. לשני סוגי האופניים יש יתרונות ושיקולים משלהם. הנה השוואה שתעזור לך לקבל החלטה מושכלת:

אופני ספינינג

אינטנסיביות: אופני ספינינג ידועים במתן אימונים בעצימות גבוהה. הם מתאימים לאנשים המחפשים אימונים אינטנסיביים, מאתגרים ומובנים. שיעורי ספין כוללים לרוב אימוני אינטרוולים, טיפוסים על גבעות וספרינטים, אשר יכולים להפוך את האימונים ליעילים ביותר עבור כושר קרדיווסקולרי ושריפת קלוריות.

חווית רכיבה מציאותית: אופני ספינינג שואפים לדמות חוויות רכיבה בחוץ. בדרך כלל יש להם גלגל תנופה משוקלל, שיוצר תנועת רכיבה חלקה ומציאותית, הדומה מאוד לרכיבה על אופני כביש. זה יכול לספק חווית אימון מרתקת וסוחפת יותר עבור חובבי רכיבה על אופניים.

אווירת אימון קבוצתי: שיעורי ספינינג נערכים לרוב במסגרות קבוצתיות עם מוזיקה ומדריכים, יוצרים אווירה מעוררת מוטיבציה ואנרגטית. אם אתה נהנה מהאחווה ומהמוטיבציה שמקורה בפעילות גופנית עם אחרים, שיעורי ספינינג יכולים להיות בחירה מצוינת.

אופני כושר

צדדיות: אופני כושר מציעים מגוון אפשרויות, כולל אופניים זקופים ואופני שכיבה, המספקים תנוחות ישיבה שונות ותמיכה בגב. זה הופך אותם למתאימים למגוון רחב יותר של אנשים, כולל אלה עם בעיות גב או מפרקים.

נוחות וקלות שימוש: אופני כושר מספקים בדרך כלל חוויה נוחה וידידותית יותר למשתמש, במיוחד למתחילים או לאלו המעדיפים אימון רגוע יותר. תנוחת הישיבה ותמיכה בגב יכולים להיות נוחים יותר לאימונים ארוכים יותר.

נוחות: אופני כושר הם לרוב קומפקטיים וניידים, ומאפשרים לך להשתמש בהם בנוחות של הבית שלך. זה יכול להיות נוח עבור אנשים המעדיפים את הגמישות של אימון בכל עת מבלי צורך לנסוע לחדר כושר או להשתתף בשיעורים מתוכננים.

בסופו של דבר, האפשרות ה"טובה יותר" תלויה בהעדפות הספציפיות שלך, מטרות הכושר ומה שאתה הכי נהנה ממנו. אם אתם מעדיפים אימוני רכיבה אינטנסיביים וסוחפים עם מסגרת קבוצתית, אופני ספינינג עשויים להתאים יותר. אם העדיפות לנוחות, צדדיות ונוחות של אימונים ביתיים, אופני כושר יכולים להיות הבחירה הנכונה.

 

דילוג לתוכן