פעילות אירובית ופעילות אנאירובית

תוכן עניינים

מה הם ההבדלים ומה אתם צריכים?

פעילות גופנית כבר מזמן הוכחה כחשובה ביותר לאריכות ימים ולבריאות. אנשים רבים בוחרים לבצע פעילות גופנית בתדירות גבוהה, בין אם בחדר הכושר, מחוץ לביתם או ברכישה של מכשירי כושר ביתיים שמסייעת להם לשמור על שגרת אימונים קבועה ונוחה.

פעילות אירובית ופעילות אנאירובית

כשתגיעו לחדר הכושר, בוודאי תראו סוגים שונים של מתאמנים: כאלה המעדיפים את ההליכון, וכאלה שלא עוזבים את המשקולות. כאלה שמעדיפים דווקא אימוני יוגה ופילטיס, ומי שאופני הכושר הם הסיבה בגללה הוא מגיע להתאמן. לכל סוג של פעילות גופנית ישנה השפעה אחרת על הגוף, וחשוב לשים לב לסוג האימון על מנת להשיג את התוצאות הרצויות.

פעילות אירובית

פעילות אירובית מוגדרת כפעילות אשר צורכת חמצן ברמה גבוהה ולאורך זמן ממושך. כשהגוף צריך חמצן, הלב עובד מהר יותר ומזרים דם וחמצן בקצב גבוה. כתוצאה מכך, הגוף שורף שומן. פעילות אנאירובית לדוגמה: הליכה, ריצה ארוכה, אופניים, אליפטיקל, שחיה ועוד. 

היתרונות בפעילות אירובית:

פעילות אירובית מסייעת רבות לשמירה על בריאות כללית. היא מומלצת למי שרוצה להוריד במשקל על ידי שריפת אחוזי שומן, שומרת על תפקוד הלב והריאות ומסייעת באיזון הסוכר ולחץ הדם. אנשים שמבצעים פעילות אירובית מסוגלים להשתתף במרתונים ולרוץ עשרות קילומטרים ללא הפסקה.

פעילות אנאירובית

פעילות אנאירובית מתרכזת בחיזוק ופיתוח של שרירים ספציפיים – משקולות, מולטי טריינר, מכשירים שונים אשר עובדים על הרמת משקלים וגם ריצות ספרינטים למרחקים קצרים. מכיוון שבפעילות אנאירובית אין תזוזה של הגוף, אין צורך בחמצן ברמה גבוהה. 

היתרונות בפעילות אנאירובית

לחיזוק השרירים יש השפעה על בריאות הגוף, וגם הם מסייעים לירידה במשקל בעקיפין: כשהשריר גדל, הוא צורך אנרגיה גבוהה יותר. כתוצאה מכך, בכל רגע נתון, גם בזמן מנוחה וגם בזמן שינה, הגוף שורף אנרגיה כדי להזין את השריר. 

נוסף על כך, לפעילות האנאירובית יש השפעה חיובית על העצמות, הגידים, הרצועות ועל תפקוד הלב.

אם אני רוצה לרדת במשקל ולהיות חטוב, מה אני צריך לעשות?

כדי לרדת במשקל ולהשיג גוף חטוב, מומלץ לשלב בין השניים. אדם שיעשה פעילות אירובית בלבד, אמנם ירד במשקל (בשילוב עם תזונה מתאימה), אך לא בהכרח יהיה בעל גוף חטוב ששווה להתגאות בו בחוף הים. 

לעומתו, מי שיתמקד רק בשרירים וירים משקולות, אמנם יטפח שריר חזק אך בגלל שאחוזי השומן בגופו עדיין יהיו גבוהים, השרירים לא יבלטו כלפי חוץ ויישארו מתחת לשכבת השומן בגוף.

כדי לשמור על בריאותכם, להגיע למשקל גוף אידיאלי ולא פחות חשוב מכך – לגוף חטוב ומעוצב – חשוב לשלב בין פעילות אירובית ופעילות אנאירובית. 

נשים יכולות להשקיע יותר בפעילות האירובית ביחס של 70%, וגברים, בגלל שהשרירים בגופם בעלי פוטנציאל גבוהה יותר לבלוט – יכולים להתאמן בצורה הפוכה – 70% מהזמן בפעילות אנאירובית, ו-30% בפעילות אירובית כדוגמת אופניים, הליכון או אליפטיקל

דילוג לתוכן