איזו פעילות גופנית תעזור לרדת במשקל?

תוכן עניינים

נדמה שכולנו רוצים להוריד במשקל, וגם מי שנמצא במשקל תקין – היה רוצה להוריד עוד כמה ק"ג או לפחות לחטב את הגוף שלו. חדרי הכושר נמצאים בשיא התפוסה שלהם, ורכישת מכשירי כושר ביתיים מעולם לא הייתה פופולרית יותר. ובכל זאת, האם כל פעילות גופנית תורמת לירידה במשקל? בואו נדבר על זה.

על ההבדל שבין פעילות אירובית לפעילות אנאירובית

בגדול – פעילות אירובית היא פעילות שצורכת חמצן לזמן ממושך ושורפת שומן, ואילו פעילות אנאירובית כדוגמת הרמת משקולות וריצפת ספרינטים לא צורכת חמצן ברמה גבוהה ומשתמשת לצורך הפקת האנרגיה בשריפה של פחמימות. 

דופק גבוה הוא המטרה שלכם

כשהדופק גבוה, הגוף עובר "זעזוע" במובן החיובי וכלל המערכות פועלות במהירות. כדי לספק לגוף אנרגיה להמשך הפעילות, הגוף משתמש במאגריה האנרגיה שלו (פחמימה). 

לאחר כ-15 דקות לערך של פעילות אירובית מאומצת, הגוף עובר לשריפה של מצבורי השומן, מה שלא קורה בזמן פעילות אנאירובית – קשה ככל שתהיה. מכאן, ניתן להבין שפעילויות שמעלות את הדופק ודורשות מאיתנו מאמץ גבוה, יהיו יעילות יותר לירידה במשקל. 

כיצד מודדים את הדופק ליעילות האימון?

על מנת לבצע אימון אפקטיבי ככל הניתן, יש צורך להגיע לדופק מטרה – השלב בו הגוף שלכם עובר לשריפת שומן. כיצד מחשבים את דופק המטרה? 220 פחות הגיל שלכם. 

למתחילים מומלץ לשאוף להגיע לדופק מטרה של 50% מהתוצאה, ולעלות בהדרגה עד ל-80%. לדוגמה: אדם בן 30 יחשב את דופק המטרה שלו 220-30 ויגיע ל-190. אם הוא מתאמן מתחיל, יצטרך להגיע לדופק של 50%, כלומר 95, ואם הוא מתאמן ותיק ומיומן, יוכל אף להגיע לדופק של 80% שהוא 150 פעימות בדקה.

חשוב לשים לב שאתם מגיעים לדופק המטרה שלכם ומצליחים לשמור עליו במסגרת האימון לאורך זמן ולא מתעייפים אחרי מספר דקות, אחרת המאמץ יהיה לשווא. על מרבית מכשירי הכושר המתקדמים של היום יש חיישנים שבודקים את הדופק, ואם לא – ניתן לקנות שעון מיוחד שמונח על פרק כף היד ובודק את קצב הלב.

ענפי הספורט שתורמים לירידה במשקל

זה לא סוד שהפעילות שגורמת לנו להזיע הכי הרבה היא גם זו שתורמת לנו במיוחד. פעילויות הספורט המומלצות ביותר למי שרוצה לרדת במשקל הם: הליכה של 5 ק"מ לפחות, ריצה, ספינינג, קיקבוקסינג, טניס, שחיה ועוד.

אני רוצה לרדת במשקל! כיצד מתחילים?

זה פשוט! אם אתם אנשים של חדר כושר, רכשו מנוי או עשו כרטיסיה לחדר הכושר הקרוב לביתכם והתחילו לעבוד. אם אתם מעדיפים להתאמן בפרטיות שלכם, תוכלו לבדוק אודות רכישת מכשיר כושר ביתי העומד בתקציב שלכם, כדוגמת אופני כושר או אפילו הליכון יד שניה

צרו לעצמכם תוכנית אימון, וודאו שאתם מצוידים בחיישן (המותקן על המכשיר או נמצא אצלכם) שמודד דופק וצאו לדרך. התמדה באימונים של כ-3 פעמים בשבוע לפחות למשך 30 דקות ומעלה, תביא לכם את התוצאות במהירות. 

 
דילוג לתוכן