רצועה להליכון YORK

אחד ממכשירי הכושר המוכרים והאהובים ביותר שיש, הוא ההליכון. הליכונים הם חלק בלתי נפרד מחדרי כושר ציבוריים אליהם ניתן להיכנס בתשלום וגם מככבים בחדרי כושר ביתיים. 

ההליכון מאפשר הליכה בטיחותית השומרת על בריאות המתאמן, מגנה מפני זעזועים במפרקים ובשרירים ומאפשרת ניטור בזמן אמת של הדופק, מהירות ההליכה וכדומה. 

הליכונים לא תופסים מקום גדול יחסית ומאפשרים להתאמן ולתרגל הליכה במגוון מהירויות, ללא תלות בתנאי מזג האוויר החיצוניים או תוואי הקרקע באזור מסוים. 

כמו כן לרוב משלבים את ההליכה על הליכון עם פעילות הפוגה כגון האזנה למוזיקה, צפייה בטלוויזיה ואפילו קריאת ספר. 

השילוב הזה הופך את ההליכון לחביב על מתאמנים החשים שהם זקוקים למוטיבציה נוספת על-מנת להתאמן ורוצים לשמור על כושר תוך כדי הסחות דעת נעימות מהקושי של האימון.

להלן דוגמאות לרצועות להליכונים של יורק מכל מיני דגמים שהחלפנו וישנם עוד להתרשמות:

הליכון York – הליכון משוכלל לאימון אפקטיבי

הליכון York הוא אחד ממכשירי הכושר המתקדמים ביותר שיש, עם מהירות של עד 16 קמ"ש ואפשרות לשיפוע של 15%, עם תצוגה של הזוויות והשיפוע. ההליכון פופולרי במיוחד בקרב חובבי הכושר ואנשים היים. יש לו מנוע 7 כ"ס, בולמי זעזועים איכותיים, צג דיגיטלי משוכלל ומערכת שמע מובנית, להאזנה למוזיקה בזמן האימון. 

ההליכון מתאים עד למשקל של 115 ק"ג ומגיע עם 12 חודשי אחריות על המכשיר ו 5 שנות אחריות על המנוע. הליכון York מככב גם בחדרי כושר ציבוריים וגם בחדרי כושר ביתיים וכמו כל הליכון, הוא דורש תחזוקה מתמדת ותיקונים במידת הצורך.

רצועה להליכון מידות שונות

להליכון York יש רצועה ברוחב 46 ס"מ, אורך 135 ס"מ ומנגנון מרכוז אוטומטי. הרצועה נחשבת לעמידה במיוחד ואחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של ההליכון הפופולרי, אך מטבע הדברים היא גם החלק במכשיר שהכי מועד לתקלות וסובל מבלאי. 

חשוב מאוד לתחזק את הרצועה באופן קבוע ולזהות בזמן בעיות שונות שעלולות להשפיע על האימון ועל כל השימוש במכשיר. 

צוות קרדיו ספורט המומחים בתיקון הליכונים מסוגים שונים וגם בתיקון והחלפה של רצועה להליכון York, מדגישים כי שימוש במכשיר שהרצועה בו לא תקינה עלול גם להשפיע על יעילות האימון וגם להעמיד בסכנה את המתאמן וסביבתו.

לכן, יש לשים לב לכל מקרה בו הרצועה מתרוממת, מתעוותת או מתחממת יתר על המידה, שכן זה עלול להעיד על בעיה שתשבית את המכשיר. 

בחדרי כושר ציבוריים יש בדרך כלל שורה שלמה של הליכונים ולכן אם הליכון אחד יוצא משימוש, יש אפשרויות נוספות. 

בכל זאת, על-מנת להעניק ללקוחות שירות מושלם יש להקפיד שכל ההליכונים תקינים. בחדר כושר ביתי הבעיה חמורה פי כמה, שכן בדרך כלל מציבים בבית הליכון אחד בלבד ואם הוא יוצא מכלל שימוש – אין אלטרנטיבות ושגרת האימונים נפגעת.

רצועה להליכון YORK
רצועה להליכון YORK

כיצד ניתן למנוע תקלות ברצועה

1. בכל חדר כושר, ביתי או ציבורי, יש למקם את ההליכון רחוק ממכשירי כושר אחרים. בחדר כושר ציבורי יש שורת הליכונים ושם יש להקפיד על מרווח בין המכשירים כדי לאפשר למתאמנים לעלות ולרדת מההליכונים בקלות ובזהירות. 

אם מדובר על חדר כושר ביתי יש להציב את ההליכון רחוק ממתקני משקולות ומתקני כושר אחרים ואם מדובר בסלון הבית מומלץ להציב את ההליכון במרחק סביר מהספות, שולחן הקפה ועוד, על-מנת לשמור על בטיחות המתאמן ובטיחות כל דיירי הבית.

2. להליכונים מסוג York ובכלל, יש גלגלים קטנים המאפשרים לנייד אותם ממקום למקום. מומלץ להרים או להזיז את ההליכון מדי פעם, לדאוג לניקיון של המרחב עליו הוא עומד ובמידה ומדובר בהליכון הממוקם בבית, לבדוק כי לא התגלגלו מתחתיו חפצים או צעצועים שעלולים לפגוע בפעילותו.

3. הנושא של הרצועה הוא חשוב במיוחד מבחינת תחזוקה שכן כמעט כל השימוש במכשיר מבוסס על התקינות שלה. את הרצועה יש לשמן על בסיס קבוע, בשמן ייעודי לרצועות להליכונים, על בסיס סיליקון. ההמלצה היא לשמן את הרצועה אחרי כל 10 שעות אימון בערך, אך כמובן שניתן גם פחות מכך במידת הצורך.

4. יש לשים לב לבעיות מיוחדות ברצועה ובמידת הצורך להזמין טכנאי הליכונים. רצועה שאינה תקינה, מעוותת או יוצאת ממקומה דורשת טיפול מיוחד ובמקרים מסוימים יש להחליף אותה לגמרי. אם הרצועה חורקת אחרי השימון, מתרוממת או מתחממת מאוד, זהו סימן מובהק להזעיק טכנאי הליכונים ולא לנסות לתקן זאת לבד.

5. אם הגעתם למצב שאין מנוס מרכישה של רצועה להליכון York חדשה, חשוב מאוד להקפיד לרכוש רצועה המאושרת על ידי היצרן והיא מקורית ואיכותית. בדרך כלל, טכנאי הליכונים מקצועי יוכל להציע לכם חלקי חילוף איכותיים כולל רצועה להליכון York וחשוב מאוד שלא להתפתות למבצעים או הנחות על רצועות לא מקוריות שלא יחזיקו מעמד לאורך זמן.

6. אם מדובר בהליכון ביתי, מומלץ להרחיק אותו ככל הניתן מהישג ידם של ילדים קטנים, שעלולים בלי כוונה להרוס את הרצועה, את המסך הדיגיטלי או חלקים עדינים אחרים של ההליכון.

7. את חלקי ההליכון – הידיות, המסך וכדומה יש לנקות מדי פעם בעדינות למניעת הצטברות אבק ולכלוך שעלולים לפגוע בתפקוד המכשיר בזמן האימון.

8. רצוי למקם את ההליכון כמה שיותר קרוב לשקע החשמלי אליו הוא מתחבר וזאת כדי למנוע שחיקה של כבל החשמל הנובעת ממתיחה שלו, או להסתכן בכך שהכבל יצא ממקומו באמצע ההליכה, מה שיכול להסתיים בנפילות ופציעות.

דילוג לתוכן