איך להאריך את חיי מכשיר הכושר שלכם

מכשירי כושר, בין אם הם מכשירים לשימוש ביתי ובין אם לשימוש מקצועי בחדר הכושר – עולים לא מעט, בפרט אם מדובר במכשירים מבית המותגים המובילים בעולם. 

מכשירי כושר משומשים מתקלקלים לרוב בגלל אחת משתי סיבות: 

בלאי טבעי ובלתי נמנע לאחר שימוש ממושך או תקלות שנובעות כתוצאה משימוש לא נכון או חוסר תחזוקה. 

במאמר שלפניכם נעניק מספר טיפים שילמדו אתכם כיצד להאריך את חיו של מכשיר הכושר שלכם, מאופני כושר, דרך אליפטיקל ועד להליכון.

ניקיון

ניקיון מכשיר הכושר הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר לשמירה על המכשיר – יהא זה אבק, שומן או לכלוך מסוגים שונים. כשלא מנקים את המכשיר מדי תקופה, שכבת הלכלוך מצטברת ו"תוקעת" את העסק. 

ההמלצה היא אחת לשבוע או לאחר כ-5 פעמים של שימוש לעבור עם מטלית לחה על כל חלקי המכשיר ובפרט על האזורים הבאים במגע עם אצבעות ידכם (מסכים למיניהם) וכן אזורים אליהם נכנס אבק או לכלוך קטן. בסיום, לעבור עם מטלית יבשה על כל החלקים.

ביקורת תקופתית

אל תחכו לרגע בו אתם לוחצים על כפתור ההדלקה אבל המכשיר לא נדלק, בפרט אם אתם מחזיקים במכשיר יקר מאוד ובוודאי אם אתם מפעילים חדר כושר. 

כדי להאריך את חיו של מכשיר הכושר שלכם מומלץ להזמין טכנאי מכשירי כושר לבדיקה תקופתית של מכשירי הכושר, בדיקה בה הוא יאתר תקלות מוקדמות עוד בשלבים הראשונים שלהן, במידה ויהיו, וידריך אתכם כיצד לשמור על המכשיר בצורה הנכונה. 

מומלץ להזמין טכנאי לבדיקה אחת לשלושה חודשים או חצי שנה, כתלות בהיקף השימוש שלכם במכשיר.

שימון

חלק ממכשירי הכושר פועלים על בסיס רצועות, ורצועות אלה חשוב לשמן אחת למספר שבועות בספריי מיוחד המיועד למכשירי כושר בלבד. ללא חומר שימון, החיכוך של הרצועות עלול לגרום לאורך זמן לנזק לרצועות ולהתפוררות שלהן, עד כדי השבתה של כל המכשיר. 

בדרך כלל הסימן הראשון לרצועות שחוקות ולא משומנות הוא ריח שרוף מספר דקות לאחר הפעלת המכשיר. ספריי שימון למכשיר כושר תוכלו לרכוש מחנות ציוד וכמובן באופן ישיר דרך טכנאי מכשירי כושר ולקבל הדרכה לשימוש. השימוש בשמן למכשיר הכושר שלכם חיוני לצורך העמידות שלו.

הפעלה לעיתים קרובות

אם אתם אנשים שמשתמשים במכשיר הכושר שלכם לעיתים רחוקות, דמיינו את זה כמו רכב שמותנע אחת למספר שבועות – סביר להניח שהוא לא יניע. 

כדי להימנע ממצבים כאלה, אנו מקפידים להניע אותו לעיתים קרובות ואף לנסוע איתו גם אם הוא אינו בשימוש קבוע. כדי להימנע ממצב שמכשיר הכושר לא מתפקד כנדרש.

מומלץ להפעיל אותו אחת לשבוע לפחות למשך 15 דקות כדי להבטיח שהמערכות יעבדו כנדרש כשתצטרכו. ובכל מקרה, לא רק בשביל העמידות. ספורט בריא לבריאות.

מנוחה מדי פעם

ההמלצה ההפוכה מההמלצה הקודמת היא לתת מנוחה למכשיר הכושר שלכם, מנוחה שכוללת הפוגות בין שימוש לשימוש. אין כאן נוסחה מדויקת, אך סביר להניח שאתם תדעו מתי המכשיר פועל יותר מדי, ומתי ניתן לתת לו מנוחה של יממה. 

באופן כללי, עדיף הפוגות קצרות בין שימוש לשימוש מאשר הפוגה ארוכה לאחר שימוש רציף.

הרחיקו מחפצים קטנים

לחפצים קטנים יש נטייה להיכנס בדיוק למקומות מהם יהיה לנו קשה להוציא אותם. חפצים קטנים, החל מכפתורים ועד לחלקי משחקים של הילדים, נכנסים לא פעם לחריצים של מכשירי הכושר וגורמים להם להפסיק לעבוד. 

לא תמיד אנחנו נדע את הסיבה, כך מקרים כדוגמת קצר חשמלי, ריח שרוף או רעשים מוזרים – יגרמו לנו לבדוק את הסיבה. מצאו למכשיר הכושר שלכם, ובפרט למכשיר כדוגמת הליכון, את הפינה הסטרילית בבית, כך שגם כשהוא כבוי ונמצא בפינה – הסיכויים שיתגלגלו אליו חפצים הם נמוכים.

הרחיקו ממקור מים

המלצה דומה להמלצה הקודמת היא להרחיק את המכשיר ממקור מים, כי כפי שאתם וודאי יודעים – מים יגרמו למכשיר הכושר שלכם להפסיק לעבוד ואף עלולים לגרום לקצר חשמלי. 

מקמו את מכשיר הכושר שלכם בסביבה יבשה, ובמרחק בטוח מצינור מים, בריכה, אמבטיה או כיור. כשאתם שוטפים את הרצפה, השתדלו להגן על מכשיר הכושר שלכם. עם זאת, רוב מכשירי הכושר מעט מוגבהים מהרצפה בדיוק למטרות אלה.

במקום לתקן תמיד אפשר לשקול הליכון יד 2

מה חשוב לבדוק?

רכישת הליכון יד שנייה יכולה להיות דרך חסכונית להשיג ציוד כושר איכותי לבית או לחדר הכושר. 

עם זאת, יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון בעת רכישת הליכון משומש כדי להבטיח שתקבלו מכונה במצב תקין.

מצב: 

הגורם החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון בקניית הליכון משומש הוא מצבו. 

בדוק את המכונה ביסודיות, חפש סימני בלאי כגון חגורות מרופטות, ברגים רופפים וחלודה. 

כמו כן, הקפד לבדוק את ההליכון על ידי הליכה או ריצה עליו כדי לבדוק אם יש תנודות או אי אחידות.

מותג ודגם: 

שקול את המותג והדגם של ההליכון שאתה מעוניין בו. 

מותגים מסוימים ידועים בעמידותם ובאורך החיים שלהם, בעוד שאחרים עשויים להיות פחות אמינים. 

חקר המותג והדגם יכול לתת לך מושג על אורך החיים הצפוי של המכונה ולעזור לך לקבל החלטה מושכלת.

גיל: 

גם גיל ההליכון יכול להיות גורם חשוב שיש לקחת בחשבון. 

הליכון בן יותר מ-5-6 שנים עשוי שלא להיות בעל אותן תכונות או יכולות כמו דגם חדש יותר, והוא עשוי להיות מועד יותר לתקלות.

מחיר: 

בעת רכישת הליכון משומש, חשוב לקחת בחשבון את המחיר. 

הליכון שמחירו נמוך מדי עשוי להיות בעל בעיות גדולות, בעוד שהליכון שמחירו גבוה מדי עשוי לא להיות שווה את העלות. 

השווה את המחיר של הליכון משומש לעלות של חדש כדי לראות אם מדובר בעסקה טובה.

אחריות ושירות: 

נסו למצוא את המידע על האחריות, זה ייתן לכם מושג לגבי מצב ושירות ההליכונים. אם פג תוקף האחריות, ראה אם לבעלים הקודם יש רישומי תחזוקה או אם ההליכון עבר טיפול קבוע.

בדיקה: 

תמיד כדאי שגורם מקצועי יבדוק את ההליכון לפני שאתה קונה אותו, טכנאי יכול לזהות כל בעיה אפשרית ולתת לך מושג למה אתה יכול לצפות מבחינת אורך חיים וביצועים.

על ידי התחשבות בגורמים אלו, תוכלו לקבל החלטה מושכלת ולרכוש הליכון משומש במצב עבודה טוב ויספק לכם חווית אימון בטוחה ויעילה. 

כדאי לזכור, בקניית הליכון יד 2 תמיד יהיו כמה סיכונים, אך בעזרת מחקר ובדיקת נאותות, תוכל למזער את הסיכונים הללו.

precor treadmil reapir
תיקון הליכון יד שנייה לפני קנייה
דילוג לתוכן