תקלה E1 בהליכון

תקלה E1 בהליכון אופס! קמתם בבוקר להתחיל לעשות ספורט ופתאום ההליכון שבק חיים? כנראה שההליכון מנסה לרמוז לכם משהו.

לרוב קודי התקלות יאותתו לכם שצריך להזמין טכנאי, אבל אם יש לכם קצת חוש טכני אתם יכולים לפתור אותה לגמרי בעצמכם.

ואם לא? יש לנו גם פתרונות לזה, הכנו לכם טבלה קצרה כיצד להתמודד עם התופעה, ואיך למנוע תקלות נוספות בעתיד.

אם אתם מחזיקים בהליכון ביתי או במספר הליכונים כחלק מניהול של חדר כושר, בוודאי גם אתם יודעים כמה זה מתסכל כשההליכון מפסיק לתפקד ואנחנו לא יכולים להמשיך להתאמן כשבשגרה.

בנוסף, החשש שאולי מדובר בתקלה משמעותית ובהוצאה גבוהה מאוד גורמים לנו למטרד לא קטן ואפילו לשאלה האם עדיף לנו כבר לקנות הליכון חדש. 

ברוב המקרים בתור אנשים שלא מקצועיים בתחום אנחנו לא נדע את סיבת התקלה, אך ישנם קריטריונים שונים שיכולים לעזור לנו להבין קצת יותר מה הגורם לה, וביניהם חיווי תקלות בהליכון. תקלה E1 בהליכון היא תקלה נפוצה יחסית. 

לפניכם הסיבות הנפוצות להופעתה של התקלה:

תקלה E1 בהליכון הסיבות העיקריות והדרכים לפתרון הבעיה

  • אם חגורת הריצה זזה במשך מספר דקות ולאחר מכן מייצרת את שגיאת ה-E1, לרוב התוצאה של רצועת הריצה שזקוקה לשימון. לוח תצוגה יכבה עקב שהמנוע מושך יותר מדי זרם, מה שמפעיל כיבוי אוטומטי. חשוב לשמן עם חומר סיכה מתאים להליכון שלך שיהיה 100% סיליקון ללא מטנול או חומרים אחרים. תדירות השימון תשתנה בהתאם לדגם, ניתן לבדוק בהוראות השימון במדריך למשתמש.
  • לאחר שימון רצועת הריצה, אם אתם עדיין ממשיכים להיתקל בבעיות או שהיא חוזרת לאחר מספר שבועות בלבד, ייתכן שחגורת הריצה נשחקה מתפוררת הבד מתחת לרצועה ישתפשף עקב חיכוך עודף. כאשר זה מתרחש, חגורת הריצה אינה יכולה לספוג עוד סיכה. במקרה זה ייתכן שיהיה עליך להחליף את רצועת הריצה מכיוון ששימוש מתמשך עלול להוביל לנזק של רכיבים אחרים כגון המנוע או הכרטיס האלקטרוני.
  • אם חגורת הריצה נעצרת לאחר 6 – 7 שניות מהתנעת ההליכון, הדבר עשוי להצביע על כך שחיישן המהירות (שנמצא ליד הרולר הקידמי) זקוק לניקוי/ החלפה או החוט הראשי פגום כתוצאה מבלאי טבעי.
  • אם המנוע לא מסתובב, או שאתם מבחינים בריח שריפה המגיע מאזור המנוע, זה עשוי להיות אינדיקציה לכך שהמנוע או לוח הבקרה של המנוע נפגעו. שימוש מתמשך עלול לגרום לנזק למנוע ו/או ללוח הבקרה של המנוע שעלול לדרוש החלפה של רכיבים אלה. אם צריך להחליף אחד מהרכיבים הללו רצוי לעצור ומייד להזמין טכנאי, סביר להניח שיהיה צורך להחליף גם את רצועת הריצה. פעולה זו תמנע מחיכוך ומפגיעה ברכיבים החדשים שהותקנו או רכיבים אחרים בהליכון. 
 איך ניתן לטפל בתקלה E1 בהליכון?

כאמור, אם התקלה היא תקלה במערכת החשמל אין לכם דרך לטפל בה. מה שכן ניתן לעשות זה להבין את מקור התקלה. הפעולה הראשונית לביצוע היא בדיקה האם מדובר בתקלה בהליכון או בשקע החשמל, וזאת על ידי כיבוי ההליכון מהמפסק הראשי והפעלתו מחדש, בעדיפות להפעלה משקע אחר בבית. 

שימו לב שפעולה זו יש לעשות רק כשהרצועה סטטית לחלוטין וההליכון כיבוי.

אם התקלה לא נפתרה לאחר פעולה זו, בצעו ניקוי יסודי בכל אחד מהמקומות אליהם יכול להיכנס לכלוך להליכון: בין החריצים ובצידי משטח הדריכה. יתכן שלכלוך סותם את המעברים. 

את הניקיון יש לעשות כשההליכון כבוי ובכל מקרה לא באמצעות מים אלא לכל היותר מטלית לחה / שואב אבק. אם התקלה לא נפתרה גם לאחר הניקיון, סביר להניח שמדובר בתקלת חשמל מעמיקה יותר וזה הזמן ליצור קשר עם טכנאי הליכונים מקצועי לפתרון תקלה E1 בהליכון.

תקלה E1 בהליכון
תקלה E1 בהליכון

צרו קשר עם טכנאי הליכונים מקצועי

כדי להבטיח שירות מקצועי וטוב עם אחריות צרו קשר עם טכנאי הליכונים מומלץ ותארו בפניו את הבעיה בצורה מדויקת. אם הבעיה פתירה טלפונית, תוכלו לחסוך בהגעת טכנאי, לפני הגעת הטכנאי השאירו את ההליכון במקומו. 

מיקום ההליכון יוכל לסייע לטכנאי להבין האם התקלה קשורה לסביבה (למשל, אם ההליכון ממוקם במקום מלוכלך או מאובק, זה ייתן כיוון למקור הבעיה). כמו כן, מומלץ לשאול את הטכנאי שאלות רלוונטיות בנוגע לתחזוקת ההליכון לעתיד. 

בפרט בגלל שמדובר בתקלת חשמל, תחום שנחשב למורכב מאוד בהליכונים, את בחירת הטכנאי שלכם מומלץ לעשות לפי המלצות ובעדיפות ממקור ראשון. טכנאי שאינו מיומן עלול להחמיר את התקלה בהליכון שלכם ולגרום להוצאה גבוהה יותר ואף לצורך להחלפת ההליכון.

כך תוכלו למנוע תקלות עתידיות בהליכון שלכם

כמו כל מכשיר חשמל, גם ההליכון שלכם זקוק לטיפוח. זה לא חוכמה לתת לו לאמן אתכם שבועות וחודשים על גבי חודשים בלי לתת לו את תשומת הלב המתאימה. גם תקלה מסוג E1 בהליכון ניתן למנוע, בהתייחסות נכונה. 

לפניכם מספר טיפים והמלצות שיעזרו לכם לשמור על ההליכון שלכם ולחסוך בתקלות והוצאות בעתיד:

• שימון ההליכון – ספריי סיליקון נועד לשמור על ההליכון ובפרט משטח ההליכה מפני שחיקה. את הרצועה נהוג לשמן אחת לשלושה שבועות-חודש.

• כיבוי ההליכון בצורה מסודרת – הימנעו מכיבוי ההליכון בדרכים עקיפות ובאופן פתאומי. זה מזיק לחשמל. כבו את ההליכון תחילה דרך המסך ובהמשך דרך המפסיק התחתון ליד כבל החשמל ולבסוף דרך השקע.

• מיקום ההליכון – מקמו את ההליכון בסביבה מתאימה, רחוק ממקור מים, רחוק מלכלוך וחפצים שיכולים להפריע לו.

• ניקיון – בצעו ניקיון קבוע להליכון, בעיקר באזורי החיבור, בחריצים, במסך וסביב הרצועה.

תקלה E1 בהליכון – טיפול מקצועי

זקוקים לטכנאי הליכונים מקצועי ומיומן לטיפול בתקלה E1 בהליכון שלכם? צרו איתנו קשר עוד היום לקבלת שירות עם אחריות, וככל שיידרש לאחר שיחת טלפון, נגיע עד פתח ביתכם על כלל הציוד הנדרש לתיקון הבעיה.

5/5
דילוג לתוכן