תקלה E6-E7 בהליכון

תקלה נפוצה יחסית אך לא חמורה היא תקלה E6 או E7, שהן תקלות כמעט זהות המתייחסות לאותו אזור ולאותו רכיב בהליכון.

לאפס את המכונה: לפעמים, איפוס פשוט של ההליכון יכול לתקן את שגיאת E7. נסה לכבות את המכשיר, לנתק אותו מהחשמל, להמתין מספר דקות, ולאחר מכן לחבר אותו בחזרה ולהפעיל אותו שוב.

לא משנה מאיפה אתם רוכשים את ההליכון שלכם, אם יש משהו שחשוב לא פחות מהמותג הוא הקפדה על תחזוקה ושימוש עדין. 

אם לא תהיו אגרסיביים עם ההליכון שלכם, אם תקפידו על סביבה נקייה בקרבת ההליכון, אם תתמידו לשמן את הרצועה ועוד – הסיכויים לתקלות כאלה ואחרות במערכות של ההליכון ירדו באופן משמעותי, גם אם הוא משרת אתכם כבר מספר שנים. 

ובכל זאת, תקלות בהליכון ובכל מכשיר חשמלי יכולות להתרחש כתוצאה מבלאי או בעקבות חוסר תשומת לב, למשל חפצים קטנים שנכנסו דרך החריצים.

תקלה E6-E7 בהליכון
תקלה E6-E7 בהליכון

ההליכון לא עובד. באיזו תקלה מדובר?

הליכונים יכולים לסבול ממגוון תקלות, החל מתקלה ברצועה, דרך תקלה בכרטיס אלקטרוני ועד לתקלה במד מהירות. את סוג התקלה אנחנו נוכל לראות על גבי צג ההליכון, ולרוב היא תופיע בתצורה של אות ואחריה מספר, והסימון הזה הוא משותף לכל סוגי ההליכונים. כלומר, תקלה E6 בהליכון תהיה אותה תקלה הליכון של חברת X ובהליכון של חברת Y. 

אם כי אופן הטיפול עשוי להיות שונה בהתאם לטכנולוגיה של ההליכון. לא יודעים באיזו תקלה מדובר ומה המשמעות שלה? בספר ההליכון שלכם מופיעים כל סימני התקלות והמשמעות שלהם.

תקלה במערכת השיפוע של ההליכון

תקלה E6 או E7 מצביעה על בעיה במערכת השיפוע של ההליכון. לפני שניגע בסיבות ובדרכים לפתור את התקלה, כמה מילים של המערכת: שיפוע בהליכון הוא אמנם אינו חובה כשמתאמנים, אך הוא עושה את האימון לקשה יותר ומדמה לנו הליכה או ריצה בעלייה. 

אנשים רבים, בפרט מי שמתאמנים כהכנה לתחרות או לסיבולת, משתמשים בשיפוע ברמה כזאת או אחרת כחלק בלתי נפרד משגרת האימונים שלהם. 

ניתן לזהות בקלות אדם שהתאמן בשיפוע לעומת אדם שלא התאמן בשיפוע, כיוון שאימון בשיפוע מצריך מאמץ רב ובעיקר חמצן, וכפועל יוצא מכך מסוג באימון ששורף יותר קלוריות. אוהבים להתאמן על הליכון ורוצים למקסם את התוצאות? הפעילו שיפוע!

מערכת השיפוע של ההליכון
מערכת השיפוע של ההליכון

מה יכולה להיות הסיבה לתקלה E6 או E7 בהליכון?

הסיבה לתקלה מקורה כאמור במערכת השיפוע, וזה יכול להתרחש כתוצאה מתקלה במנוע השיפוע, אך סביר יותר שמקור התקלה הוא בחפץ שהתגלגל והתמקם בדיוק מתחת לשיפוע ועקב כך מפריע למשטח ההליכון לשנות את הזווית. 

אם ההליכון מרגיש התנגדות בניסיון לשפע את המשטח, תופיע תקלה מסוג E6 או E7 על גבי הצג. בגלל שמדובר בתקלה פשוטה יחסית, שבדרך כלל לא מערבת מערכות חשמליות בהליכון, פעמים רבות טיפול ביתי יוכל לפתור את הבעיה לפני שמזמינים טכנאי.

מה אפשר לעשות באופן עצמאי כדי לטפל בתקלה?

  • בשלב הראשון הציצו מתחת להליכון וודאו שלא נתקעו חפצים שיכולים לעצור את המשטח מלעלות ולרדת. ברוב המקרים צעצוע קטן הוא זה שתוקע את המערכת.
  • אם הרצפה מתחת להליכון נקיה, נסו לכבות את ההליכון והפעילו מחדש.
  • בשלב הבא, נתקו את ההליכון מהחשמל, המתינו מספר דקות וחברו שוב.
  • אם התקלה עדיין נמשכת למרות שסביבת ההליכון נקייה ולא זיהיתם חפץ תקוע – זה הזמן לפנות לטכנאי הליכונים.

בדיקת תקלה E6 בהליכון – טכנאי הליכונים

ראשית, למרות שהתקלה מעידה על בעיה במערכת השיפוע, לא ניתן וגם לא רצוי להמשיך להתאמן כל עוד היא מופיעה, מהסיבה שאם יש נזק פנימי, המשך דריכה על המשטח עלול להחמיר את הבעיה ולהפוך תקלה קטנה לתקלה גדולה ויקרה. אם לאחר הפעולות שביצעתם תקלה E6 בהליכון עדיין מופיעה – פנו לטכנאי הליכונים ותמתינו להגעתו.

טיפול תקלה בשיפוע

תקלה מסוג זה היא בדרך כלל תקלה פשוטה, שהטיפול בה מהיר ומקומי, כלומר מבלי להשבית את ההליכון שלכם. עם זאת, גם תקלה פשוטה מצריכה צוות מיומן ומקצועי, ועדיף שהוא יתמחה בדגם של ההליכון שלכם כדי לתת מענה מדויק ובמידת הצורך להחליף בחלקים מקוריים בלבד.

מופיעה לכם על הצג תקלה שמקורה בשיפוע? ביצעתם את הבדיקות שצריך לבצע והתקלה עדיין מופיעה? בריפיט נשמח להגיע עד לביתכם ולסייע לכם בטיפול מהיר ויעיל שישיב את ההליכון שלכם לפעולה ויאפשר לכם להמשיך להתאמן כבשגרה.

דילוג לתוכן