תקלות בהליכון

קרדיו ספורט מדגישים כי תחזוקה נכונה תוכל לאפשר לכם להתאמן בצורה שגרתית ולהפחית למינימום את התקלות היום יומיות.

חלק מהתקלות ניתן לתקן בצורה עצמאית אולם בכדי לתקן תקלות בהליכון שהן מהמורכבות יותר, צריכים להזמין טכנאי מקצוע, בעל הרבה ניסיון ומיומנות מקצועית.

הליכונים חשמליים יכולים להיתקל בבעיות שעלולות להשפיע על הביצועים שלהם. להלן כמה מהבעיות הנפוצות ביותר שעלולות להתרחש:

  1. ההליכון לא נדלק בכלל.
  2. ההליכון נדלק, אבל החגורה לא זזה.
  3. החגורה נעה לאט או בצורה לא סדירה.
  4. ההליכון פולט רעשים או ריחות מוזרים.

קודי תקלה נפוצים בהליכונים

ישנם מגוון סוגי תקלות בהליכונים חשמליים כמו תקלה E1 או E2 הרשימה הבאה תכוון אתכם להבין את המשמעות של כל קוד.

קוד תקלה בהליכון

המשמעות

קוד תקלה E1

תקלת E1 בהליכון מצביעה בדרך כלל על שגיאה הקשורה לחיישן המהירות או לכרטיס האלקטרוני. זה יכול להיגרם על ידי מגוון רחב של בעיות כגון: חוסר בשימון הרצועה, או בתחזוקה לקויה.

קוד תקלה E2

תקלה זו גם מצביעה על תקלה בכרטיס
האלקטרוני של ההליכון בדגמי ( יורק או
VO2).

קוד תקלה E3

קוד שגיאה מעיד על תקלה בחיישן
המהירות, תפקיד החיישן הוא לספור את סיבובי המנוע.

קוד תקלה E5

קוד השגיאה E5 על הליכון
מצביע בדרך כלל על בעיה במנוע הראשי.

קוד תקלה E6

קוד שגיאה זה מעיד על מנוע שיפוע
שיצא מאיפוס.

קוד תקלה E7

קוד שגיאה זה מעיד על מנוע שיפוע
לא תקין או כרטיס אלקטרוני פגום

קוד תקלה E9

קוד שגיאה זה מעיד על מנוע שיפוע
שיצא מאיזון בדגמי יורק בלבד.

 בעיות חגורה

החגורה היא החלק בהליכון שעליו אתם רצים, ואם היא לא פועלת כמו שצריך, זה יכול להשפיע על חווית האימון שלכם. כמה סימנים לבעיות חגורה כוללים:

החגורה מחליקה או מחליקה בזמן שאתם בריצה.

החגורה בלויה או התקפלה על עצמה.

החגורה הדוקה מדי או רפויה מדי.

תקלות ברצועות, מתי נצטרך טכנאי הליכונים

בשל אופיו של מכשיר הכושר, תקלות בהליכון יכולות לנוע בין תקלות מכאניות לבין תקלות חשמליות ותקלות הנובעות משחיקה או התרופפות. בין התקלות היותר נפוצות שעימן יתמודד מי שרכש אי פעם הליכון אלה התקלות שסביב הרצועות. 

חשוב לציין שלא בכל פעם שהרצועות נראות בלתי תקינות נצטרך להזמין טכנאי הליכונים. 

יש כמה וכמה פעולות שכל אחד יכול לבצע, על מנת להמשיך להתאמן בצורה רגילה, שגרתית ובטוחה. לדוגמא, אם הרצועה מתקפלת או זזה לצד, צריך להחזיר אותה למקומה.

במכשיר ישנם ברגים שמאפשרים שחרור או מתיחה של הרצועות שעליהן רצים או הולכים. מסובבים את הבורג לצד המתאים וניתן למנוע התרופפות או היווצרות גלים ברצועה. 

במידה והרצועות הקיימות לא סתם התרופפו אלא גם מאוד נשחקו, צריך להחליף אותן. שימוש בשמן מיוחד להליכונים יוכל להאריך את חיי הרצועות, למנוע התחממות יתר ושחיקה. 

אבל כמו שסוליות נעלי הריצה לא מחזיקות מעמד בלי גבול, כך גם יגיע הרגע שבו צריך יהיה רצועות חדשות, סילוק הישנות והרכבה של החדשות. פעולה של החלפה עשויה להסתבך אם מבצעים אותה שלא לפי הסדר הנכון. הזמנה של טכנאי תאפשר לכם ליהנות מהליכון שמרגיש כמו חדש. 

צג תקול? מזמינים תיקון 

כל סוג של הליכון משוכלל כולל צג שבו ניתן לראות נתונים שונים. הדגמים החדישים יכולים להציג לפני המתאמן תוכניות נבחרות ואפילו מדדי פעילות (למשל מד הדופק). 

תקלות בהליכון שאתם עשויים להיתקל בהן עשויות לכלול לא רק רצועות שנשחקו אלא גם תקלות במסך. לפעמים התקלה הזאת תמנע מכם להתאמן ולעיתים יהיה קשה ליהנות מחוויית האימון המיטבית. 

בכל פעם שישנה בעיה בצג של ההליכון, הזמינו טכנאי בעל המלצות. תוכלו לספר לאיש מקצוע איזו סוג של תקלה אתם רואים ומומלץ גם למסור לו את סוג ההליכון, מספר הדגם וכדומה. בצורה כזאת, הוא יוכל לוודא שכל החלפים הדרושים נמצאים עימו בשעה שהוא מגיע לתקן.

תקלות מנוע ותקלות התנעה 

עוצמת המנוע של ההליכון משפיעה בצורה מאוד ברורה על חווית האימון, ההליכה או הריצה. חלק מהמכשירים חזקים יותר מאחרים וכאשר המכשיר גדול יותר, הוא לרוב יהיה מצויד במנוע עוצמתי וחזק. 

זה לא קורה יום יום, אולם בסופו של דבר אף מנוע לא מחזיק ללא תחזוקה שוטפת או תיקון פה ושם. תקלות בהליכון שנובעות ממנוע שחוק או לא תקין יכולות לבוא לידי ביטוי בהתנעה של המכשיר או בכך שקשה לו לשמור על מהירות קבועה.

לעיתים מה שנראה כמו תקלה של המנוע נובע למעשה מתקלות אחרות, למשל בכרטיס האלקטרוני. 

אם אתם מרגישים שקצב הפעולה של המכשיר איננו כתמול שלשום, אם המנוע מרעיש באופן מיוחד או שאתם מרגישים ריח חרוך, אל תשאירו את המכשיר דולק. 

כבו אותו ונסו לפעול בדרך הבאה. אם אתם מחזיקים כלי עבודה בבית, תוכלו לנסות לפתוח בזהירות את מכסה המנוע ולראות אם חדרו פנימה גופים זרים או לכלוך.

אם אתם לא בטוחים מה צריך לעשות, עדיף שבשלב זה תזמינו טכנאי. אם אתם מסלקים גופים זרים או אבק ועדיין ההפעלה של ההליכון איננה מאפשרת לכם לחוש שהכל תקין והמנוע פועל היטב, כבו מיד. 

לפעמים הדלקה לאחר מספר דקות תאפשר למנוע לפעול טוב יותר, אולם במידת הצורך הזמינו טכנאי שיגיע לבדוק ולתקן את מה שצריך. 

החלפה של חלקים שונים מתוך המנוע תוכל לחסוך לכם רכישה של מכשיר חדש, במחיר מלא. 

כך תשמרו על ההליכון שלכם טוב יותר 

מגוון תקלות בהליכון תוכלו למנוע על ידי תחזוקה נכונה ויש גם כללים לאימון בטוח. על מנת לשמור על ההליכון שלכם טוב יותר, הקפידו לשמן אותו אך ורק באמצעות שמן להליכונים. אל תשאירו את המכשיר פועל כאשר אינכם משתמשים בו. 

אתם לא צריכים טכנאי כדי שתקפידו לשמור על המכשיר במקום מוצל, אל תתאמנו כשמכשיר חשוף לשמש ובוודאי שלא לגשם.

הימנעו מהרטבת המכשיר ואל תתלו עליו גופים זרים או תניחו עליו מגבות או שום דבר אחר שעלול להיתפס. כאשר אתם מתפעלים את המכשיר, מחזקים או משמנים, וודאו שהוא כבוי. 

מדי פעם הסתכלו מקרוב ובחרנו את הרצועות ואת החלקים האחרים. אם משהו נראה שבור, שחוק או לא במקום, התייעצו עם טכנאי מה כדאי לעשות. במידת הצורך, הזמינו תחזוקה או טיפול שוטף.

 

דירוג התוכן
5/5
דילוג לתוכן