מה ההבדל בין הליכון מכני לחשמלי

אם אתם מחפשים הליכון, אחת ההחלטות הראשונות שתצטרכו לקבל היא האם ללכת על הליכון ידני (מכני) או חשמלי. בעוד ששתי האפשרויות יכולות לספק אימון נהדר, ישנם כמה הבדלים משמעותיים בין השתיים. 

במאמר זה, נחקור את ההבדלים העיקריים בין הליכונים ידניים לחשמליים, כולל העיצוב, הפונקציונליות והיתרונות שלהם.

ההבדל בין הליכון המכני להליכון החשמלי הוא שהליכון המכני מופעל על ידי מערכת מכנית (מנוע ללא חשמלי), מנועים וסיבוביות, בעוד הליכון החשמלי מופעל על ידי מערכת חשמלית בעזרת מנוע חשמלי או מסילות מגנטיות וכרטיס אלקטרוני.

ההבדל העיקרי בין הליכון חשמלי להליכון מכני (ידני) טמון באופן ההפעלה וההפעלה שלהם:

הליכון חשמלי:

מקור כוח: הליכון חשמלי מופעל על ידי מנוע חשמלי. צריך לחבר אותו לשקע חשמל כדי לתפקד.

פעולה ממונעת: המנוע החשמלי מניע את תנועת חגורת הריצה, ומאפשר לה לנוע במהירויות מתכווננות. המשתמש יכול לשלוט במהירות ובתכונות אחרות, כגון שיפוע/ירידה, דרך לוח בקרה או קונסולה.

תכונות ניתנות לתכנות: הליכונים חשמליים מגיעים לרוב עם תוכניות אימון שונות המוגדרות מראש שניתן לבחור כדי לספק אפשרויות אימון ספציפיות, כגון אימוני אינטרוולים, אימוני גבעות או תוכניות מבוקרות דופק.

ידידותי למשתמש: הליכונים חשמליים מציעים בדרך כלל תכונות כמו צגים מובנים, ניטור דופק ותאימות עם אפליקציות ומכשירים. הם מספקים חוויה ידידותית יותר למשתמש וניתנת להתאמה אישית, ומאפשרים לך לעקוב אחר ההתקדמות שלך, לעקוב אחר קצב הלב שלך ולהתאים הגדרות בקלות.

הליכון מכני (ידני):

הפעלה עצמית: הליכון מכני מופעל אך ורק על ידי תנועת המשתמש. זה לא דורש חשמל כדי לפעול. המשתמש יוזם ושולט בתנועת חגורת הריצה על ידי הליכה, ריצה או ריצה עליה.

ללא מנוע: מכיוון שאין מנוע, מהירות רצועת הריצה בהליכון ידני תלויה לחלוטין בקצב ובמאמץ של המשתמש. החגורה נעה עם הכוח שנוצר מצעדי המשתמש ונפסקת כשהם מפסיקים לנוע.

אין תכונות ניתנות לתכנות: להליכונים ידניים בדרך כלל אין תכונות הניתנות לתכנות או הגדרות מתכווננות כמו מהירות או שיפוע. הם מציעים חווית אימון בסיסית ופשוטה יותר ללא תוכניות מוגדרות מראש או התאמות אוטומטיות.

ניידות ופשטות: הליכונים מכניים הם לרוב קומפקטיים, קלים וניידים יותר בהשוואה להליכונים חשמליים. הם גם פשוטים יותר בעיצובם, עם פחות חלקים ורכיבים, מה שהופך אותם לקלים יותר לתחזוקה ולתפעול.

 

הליכונים מכניים

יתרונות

אחד היתרונות העיקריים של הליכון מכני הוא שהם זולים יותר מהליכונים חשמליים. הם גם אינם דורשים חשמל, ולכן הם ידידותיים יותר לסביבה וניתן להשתמש בהם במקומות ללא מקור חשמל. בנוסף, הליכונים ידניים הם בדרך כלל קטנים וקלים יותר מהליכונים חשמליים, מה שהופך אותם לקלים יותר להזזה ולאחסון.

חסרונות

אחד החסרונות העיקריים של הליכון מכני הוא שהם יכולים להיות קשים יותר לשימוש מהליכונים חשמליים. מכיוון שאתם אחראים על הפעלת החגורה, זה יכול להיות קשה לשמור על מהירות עקבית, במיוחד אם אתם רוצים לשנות את מהירות החגורה במהלך האימון שלך. גם להליכונים ידניים אין את אותה רמת תכונות כמו להליכונים חשמליים, כגון הגדרות שיפוע או אימונים מתוכנתים מראש.

הליכונים חשמליים

יתרונות

אחד היתרונות העיקריים של הליכונים חשמליים הוא שהם קלים יותר לשימוש מאשר הליכונים מכניים. המנוע מפעיל את החגורה, כך שלא צריך לדאוג לשמור על מהירות עקבית או לכוונן את החגורה בעצמך. הליכונים חשמליים מגיעים גם עם מגוון תכונות שיכולות להפוך את האימון למגוון ומעניין יותר.

חסרונות 

אחד החסרונות העיקריים של הליכון חשמלי הוא העלות, שכן הם נוטים להיות יקרים יותר מהליכונים ידניים. בנוסף, הליכונים חשמליים דורשים מקור חשמל וייתכן שלא יתאימו לאזורים עם שקעי חשמל מוגבלים. 

הם יכולים גם להיות רועשים יותר מהליכונים מכניים, מה שיכול להוות חיסרון עבור אלה שמחפשים להתאמן בסביבה שקטה. לבסוף, הליכונים חשמליים עשויים לדרוש תחזוקה רבה יותר מאשר הליכונים ידניים בשל המורכבות הנוספת של הרכיבים החשמליים שלהם.

כמה עולה הליכון מכני או חשמלי?

העלות של הליכון מכני או חשמלי עשויה להשתנות מאוד בהתאם לגורמים המפורטים לעיל:

הליכונים מכניים

דגם בסיסי: 500 – 1200 שקל 
דגמים בינוניים: 1500 – 2000 שקל
דגמים יוקרתיים: 7000 – 12,000 שקל

הליכונים חשמליים

דגמים בסיסיים: 2500 – 3000 שקל
דגמי טווח בינוני: 3000 – 5000 שקל
דגמים יוקרתיים: 5000 – 20,000 שקל

איך אני יודע אם אני צריך הליכון ידני או חשמלי?

סוג ההליכון שאתם צריכים יהיה תלוי בצרכים וביכולות האישיות שלכם. אם אתם מתקשים ללכת אך עדיין מסוגלים לתמוך בחלק ממשקלכם, הליכון ידני עשוי להספיק, אם יש לכם בעיות ניידות משמעותיות יותר, הליכון חשמלי עשוי להיות אופציה טובה יותר.

איך אני בוחר את ההליכון המתאים לי?

בחירת ההליכון המתאים יכולה להיות משימה מרתיעה,  אך איך תוכלו למצוא את ההליכון המושלם לצרכים שלכם? זכרו לשקול את יעדי הכושר שלכם, תקציב, שטח, גודל הליכון, כוח מנוע, יכולת שיפוע, תכונות המסך, רמת הרעש והאחריות לפני ביצוע הרכישה.

 

דילוג לתוכן