רצועת הליכון מחליקה

הליכון הוא מכשיר הכושר הפופולרי ביותר, גם בחדרי הכושר השונים וגם כמכשיר כושר ביתי. העלות שלו ממוצעת, והתועלת ממנו רבה – לירידה במשקל וכמובן לשמירה על בריאות, כיוון שביצוע הליכה וגם ריצה מספר פעמים בשבוע נמצא כיעיל לאריכות ימים.

כדי שנוכל להתמיד בפעילות שלנו על גבי ההליכון, אנחנו צריכים לדאוג לתקינות כלל החלקים שלו, בביצוע של פעילות מונעת ובתיקון בזמן. אחד החלקים החשובים ביותר בהליכון הוא רצועת ההליכון.

מה התפקיד שלה, איך שומרים עליה תקינה ומה המשמעות של רצועת הליכון מחליקה?

רצועת הליכון מחליקה
רצועת הליכון מחליקה

מה התפקיד של רצועת הליכון

רצועת הליכון עשויה להישמע לכם כמו חלק קטן או בלתי נראה, למשל כמו רצועת אופניים, אבל כשמדובר בהליכון, הרצועה היא החלק הכי גדול ומשמעותי. 

רצועת ההליכון היא רצועת הדריכה, עליה אנחנו הולכים או רצים במהלך הפעילות על גבי ההליכון. היא החלק שעובד הכי קשה, היא נושאת במשקל שלנו והיא גם זו שתתבלה הכי מהר.  

לאורך הזמן עלולות להתפתח בעיה ברצועה, כשאחת הבעיות הנפוצות היא רצועה מחליקה. לא מדובר בתקלה טכנית חמורה ולא בהכרח תצטרכו להזמין טכנאי, אבל כדאי להכיר את הבעיה ולדעת כיצד ניתן לפתור אותה באופן עצמאי.

רצועת הליכון מחליקה

רצועת ההליכון צריכה להיות מוצבת במרכזו של ההליכון והיא צריכה להיות מתוחה והדוקה באופן יחסי. לא מתוחה מדי עד כדי שנראה שהיא עומדת להתפקע, וכמובן לא רפויה או רופפת. 

רצועה רופפת, שמתרוממת בזמן אימון או מתקפלת, או שזזה לאחד הצדדים בהליכון נקראת רצועה מחליקה, ועל אף שמדובר בבעיה שיכולה לצוץ מפעם לפעם, מדובר באחד הדברים המסוכנים ביותר לבטיחות האימון.

רצועת ההליכון החליקה. האם ניתן לתקן אותה לבד?

בעיקרון כן, ואפילו לא תמיד חייב שיהיה לרשותכם ארגז כלים. ברוב ההליכונים האיכותיים היצרן לקח בחשבון שעלולים להתרחש מקרים של רצועה שזזה ממקומה, ולכן ישנו מנגנון שמאפשר להסדיר זאת באופן עצמאי. 

כיצד זה עובד? בחלקו האחורי של ההליכון ישנם שני ברגעים אותם ניתן לסובב בעזרת מפתח אלן פשוט, שבוודאי פגשתם כשקניתם רהיט לבנייה עצמית. 

את מפתח האלן יש להכניס לבורג ופשוט לסובב. לא מברגים, לא בפלאיירים, לא מזלג ולא כלים מאולתרים. את מפתח האלן תוכלו למצוא בכל חנות לכלי בית או כלי עבודה.

שלבים בחיזוק רצועת הליכה
שלבים בחיזוק רצועת הליכה

מתיחת רצועת הליכון שלב אחרי שלב

ראשית כל אין להפעיל את הרצועה במהירות גבוהה מ 4.8 קמ"ש בזמן מרכוז הרצועה. יש להרחיק אצבעות, שיער ובגדים מהרצועה בכל עת.
  1. כבו את ההליכון. אין צורך לנתק אותו מהחשמל.
  2. הכניסו את מפתח אלן לבורג אחד מאחורי ההליכון וסובבו עם כיוון השעון. לא יותר מדי, בין שליש לחצי סיבוב.
  3. עברו לבורג השני, וסובבו בדיוק באותה מידה
  4. הפעילו את ההליכון ובדקו האם הרצועה מהודקת בצורה טובה

הרצועה נוטה לאחד הצדדים? גם לזה יש פתרון

לעיתים הרצועה מתרוממת או מחליקה, ולפעמים היא יכולה פשוט לזוז לאחד הצדדים כלומר לאבד את המרכוז שלה. גם בעיה זו ניתן לטפל באמצעות חיזוק הברגים, תלוי בצד.

אם הרצועה נצמדת מדי לצד ימין של ההליכון, סובבו את בורג ימין עם כיוון השעון. אם היא נצמדת מדי לצד שמאל, סובבו את בורג שמאל עם כיוון השעון. 

בניגוד לפעולה הקודמת ליישור רצועה שאינה מתוחה, את מרכוז הרצועה עושים כשההליכון עובד ומופעל על קצב איטי.

אזהרה! ברגי המתיחה הימני והשמאלי נמצאים בחלק האחורי של מסלול הריצה. אין לחזק יותר מידי את הברגים הדבר עלול לגרום לתקלה מוקדמת של מסבי הגלגלת (הרולרים).

טיפים לתחזוקה שופטת של הרצועה

שחיקה של הרצועה היא תופעה בלתי נמנעת, שמתרחשת בכל פעם שאנו מפעילים את ההליכון. ישנן מספר פעולות שניתן לעשות בשגרה כדי למנוע ככל הניתן את הבלאי:

  • שימון הרצועה – שימון הרצועה בספריי סיליקון הוא החלק החשוב ביותר. התיזו ספריי שמן בצורה הבאה: הרימו מעט את אחד הצדדים של הרצועה ורססו למרכז הרצועה. הפעילו את ההליכון בהפעלה איטית יחסית והחלו בהליכה כדי לגרום לפיזור השמן. פעולה זו יש לעשות לאחר כל 10 שעות הפעלה או כשאתם מרגישים שהרצועה יבשה וזקוקה ללחות.
  • ניקיון – נקו את רצועת ההליכה לעיתים קרובות, בעיקר מחלקים קטנים, שאריות אוכל וכדומה שעלולים להיכנס בחריצים ולגרום לתקלות.
  • מיקום ההליכון – מקמו את ההליכון בנקודה סטרילית, הרחק מחפצים קטנים ומקור מים.

טיפול ברצועת הליכון – קרדיו ספורט

רצועת ההליכון שלכם מחליקה או יבשה מדי? זקוקים לספריי סיליקון לשימון הרצועה? אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר לקבלת שירות תיקון לרצועה מחליקה. ככל שניתן – נשמח להעניק לכם שירות טלפוני, ורק אם יהיה צורך אמיתי – נגיע עד אליכם.

 

דילוג לתוכן