איך תקנו הליכון בתקציב המתאים לכם

תוכן עניינים

איך לבחור הליכון כושר בתקציב המתאים לכם? 

קנייה של הליכון ביתי היא קנייה שצריך להקדיש הרבה מחשבה לפני שמבצעים אותה. יש סוגים רבים, דגמים שונים וכמה חברות יצרן. כמו בכל קנייה אחרת – כאן בעיקר יש חשיבות גבוהה מאד לביצוע סקר שוק מדויק ככל האפשר על מנת למצוא את ההליכון שהכי יענה על הצרכים והדרישות וישמש נאמנה את הבעלים החדשים שלו. 

להליכונים היום יש כמה פונקציות ואפשרויות שמשפיעות על המחירים ולכן חשוב להכיר אותן ולדעת ממה מורכב המחיר. במידה ויש תקציב ברור ומוגדר יהיה קל יותר למצוא את ההליכון המתאים, אך צריך לזכור שייתכן וזה יהיה כרוך בוויתור על פונקציות הפעלה של ההליכון.

איך בוחרים הליכון?

לאחר שנקבע התקציב לרכישת ההליכון יהיה כעת קל יותר להגיע לשלב הרכישה. ראשית, אפשר לפסול על הסף את ההליכונים שחורגים מאוד מהתקציב. מכיוון שטווח המחירים של ההליכונים רחב במיוחד – ללא ספק יימצא הליכון מצוין שגם יעמוד במגבלת התקציב וגם יהיה שימושי ובעל הפונקציות הדרושות. חשוב לשים לב, למשל, לחברת היצרן.

ישנן חברות שנחשבות ליותר או פחות מוכרות בשוק או לכאלה שמומלצות יותר או פחות בתחום. אין צורך לבחור בהליכון מקצועי, שכן השימוש הביתי שונה מהשימוש בהליכונים של חדר הכושר, למשל, ולכן ההליכונים הביתיים יהיו משמעותית זולים יותר. אז למה לשים לב ומה משפיע על המחיר?

גודל ההליכון ואורך המסלול – ישנם הליכונים גדולים ומגושמים יותר, כמו גם כאלה שהרצועה שעליה הולכים ארוכה יותר. אם בוחרים בהליכון עם מסלול ארוך – ללא ספק מלכתחילה המחיר יהיה גבוה יותר. 

הליכונים קומפקטיים יותר יעלו, בהתאם, פחות. מצד שני, אם אתם גבוהים והצעדים שלכם גדולים, כנראה שלא יהיה מנוס מהליכון בעל מסילה ארוכה וחשוב לקחת זאת בחשבון בהיבט המחיר.

הפעלה – רוב ההליכונים כיום חשמליים, אך ישנם הליכונים זולים משמעותית שאינם חשמליים אלא מכאניים ומספקים את אותה החוויה – הליכה או ריצה בקצב הרצוי ותו לא. יש לא מעט משתמשים שהליכונים אלה מספיקים עבורם.

פונקציות מדידות ותוספות – כאן השמיים הם הגבול ואלה בדרך כלל המרכיבים שיקפיצו את המחיר. חיבור לאפליקציות סלולריות, מד דופק, חיווי על מרחק הריצה או המהירות, שריפת קלוריות וכל חיווי נוסף של מדידות שונות בגוף – כל אלה ישפיעו על המחיר ויעלו את קרנו של ההליכון. אין מדובר בטוב או פחות טוב אלא בהעדפות אישיות של מי שאמור לעשות שימוש בהליכון.

נוחות – ישנם הליכונים שיש בהם תוספות הקשורות אך ורק לנוחות המתאמן – מתלה למגבת, מקום ייעודי לבקבוק מים, חיבור לאוזניות ועוד. במידה ואין הכרח בהימצאותם – ללא ספק אפשר יהיה למצוא הליכון במחיר נמוך יותר.

חדש או יד שניה – כמו בכל מוצר בשוק, מוצרים יד שניה זולים יותר בעשרות אחוזים. אם התקציב שלכם לקניית ההליכון עומד על כמה אלפי שקלים בודדים או אף פחות מכך, אולי כדאי לרכוש הליכון טוב מיד שניה.

מה חשוב ועל מה מוותרים?

התשובה לשאלה זו נעוצה במטרות האימון שלכם – אם כל מה שחשוב לכם זה לבצע אימוני ריצה שיועילו לבריאות ולמשקל התקין שלכם ללא צורך במעקב, תוכניות אימון ומדידות – תוכלו להסתפק בהליכון פשוט ללא תצוגות דיגיטליות משוכללות. 

אם המטרה שלכם היא ביצוע של הליכה או ריצה לתקופה קצובה לצורך השגת יעד מסוים, יתכן שהליכון יד שניה במחיר מוזל יעשה עבורכם את העבודה.

דילוג לתוכן