איך תבנו חדר כושר בהוצאה מינימלית?

תוכן עניינים

פעילות גופנית הפכה בעשור האחרון לפופולרית מאוד, ביחד עם המודעות הגבוהה ליתרונותיה. אורח חיים בריא הוא כבר נחלת הכלל, ועוד ועוד ישראלים בוחרים להשקיע בעצמם באמצעות ספורט. 

לצד הישראלים הרבים הרשומים לחדרי הכושר ולחוגים השונים, ישנם כאלה שבוחרים דווקא להתאמן בביתם, בפרטיות שלהם, ובנו לעצמם מעצמה קטנה של כושר. כיצד גם אתם תוכלו לבנות בבית חדר כושר איכותי בהוצאה מינימלית?

היתרונות שבאימון בבית

לפני שנסביר כיצד לבנות חדר כושר בביתכם, כדאי לעמוד על היתרונות שבאימון ביתי. 

חיסכון כספי – מנוי לחדר כושר טוב ואיכותי, עולה בממוצע 300 ₪ בחודש. בד"כ ההתחייבות היא חודשים ואף שנה קדימה, וביטול המנוי יהיה כרוך בתשלום של חודשיים קדימה. אם אתם מתאמנים רציניים ולא תבטלו מנוי לאחר חודשיים של פעילות, הוצאה שנתית לחדר הכושר תעלה לכם 3,600 ₪. לזה נוסיף את עלות הנסיעה לחדר הכושר ועניינים נוספים, ונגיע לסכום ממוצע של 4,500 ₪ בשנה. במחיר הזה, אפשר לבנות אחלה של חדר כושר ביתי.

פרטיות – אימון בחדר הכושר לא מתאים לכולם, בפרט לא לאנשים אשר מתביישים במשקל גופכם או לנשים מטעמי צניעות. אימון ביתי יכול להיעשות בנוחות שלכם – ללא המחשבה שמא מסתכלים עליכם ובוחנים כיצד אתם רצים על המסלול או מרימים משקולות.

בזמן המתאים לכם – באימון ביתי, אתם לא כפופים לשעות פתיחת חדר הכושר ולא צריכים לנסות לסדר את הלו"ז שלכם ביחד עם עבודה, לימודים ומטלות אחרות. אתם בוחרים מתי להתאמן.

כל חדר הכושר שלכם – כל מי שהתאמן בעבר בחדר הכושר, יודע שזה ממש בלתי נסבל לחכות שמכשירי הכושר יתפנו, במיוחד אם מדובר בחדר כושר עמוס מתאמנים. לעיתים, חצי מהזמן מתבזבז בהמתנה. באימון ביתי – הכל שלכם – גם המכשירים, וגם הזמן.

אז איך בונים חדר כושר ביתי?

פעילות גופנית טובה בנויה מפעילות אירובית (ריצה, הליכה, אופניים וכד') ומפעילות אנאירובית (בעיקר משקולות). לכן, השילוב האידיאלי עבורכם, שגם לא יאלץ אתכם להוציא יותר מדי כסף, הוא לבחור מכשיר אירובי כדוגמת אליפטיקל, הליכון או אופני כושר, ביחד עם כמה משקולות ואביזרים נוספים. מבין המכשירים האירוביים, אופני הכושר נחשבים להכי זולים, וניתן למצוא אופניים גם במחיר של 1,000 שקלים.

בנוסף, אופניים הם מכשיר כושר קטן יחסית ולא תופסים מקום במידה ומדובר בחדר קטן. לחלופין, תוכלו לקנות אליפטיקל או הליכון יד שניה במצב טוב – ולהיפרד מסכום כפול. 

רכישה של 2 סטים משקולות לצורך הגיוון, יכולה לעלות בממוצע 300 שקלים, ואם ברצונכם לקנות ספת כושר עליה תישבו בזמן הרמת המשקולות, הדגם הפשוט ביותר יעלה לכם כ-400 ₪ בממוצע, ואילו דגם יקר ומגוון באפשרויותיו יעלה בממוצע כ-800 ₪. 

כדי שלא להשתעמם, מומלץ לקנות כמה אביזרים זולים וטובים כמו מזרון לצורך כפיפות בטן ושכיבות שמיכה, דילגית אשר תעלה את קצב הלב ותשרוף שומן, גומיה לעבודה על יציבה ושריר ומדרגות אימון. עבור כל אלה, תוכלו להוציא לכל היותר 1,000 ₪. 

לבסוף, ניתן לראות שבסכום שלא עולה על 3,000 ₪, ניתן להתפנק במגוון של מכשירים ואביזרים לחדר הכושר הביתי שלכם. התוצאות – יהיו לא פחות טובות מאשר אימונים אינטנסיביים בחדר הכושר. ההוצאות – פחותות בהרבה. בהצלחה!

דילוג לתוכן