חשמל סטטי בהליכון כיצד ניתן להתמודד?

תוכן עניינים

חשמלי סטטי בהליכון תופעות נפוצות איך ניתן לטפל?

כל מי שמתאמן באופן קבוע ושגרתי עם הליכון לבטח מכיר את הבעיה הידועה של הופעת חשמל סטטי על הידיות ותחושה של דקירה בכל פעם שנוגעים בהן. 

בין אם מדובר בהליכון שממוקם בבית באחד החדרים ובין אם מדובר בהליכון אחד מבין רבים בחדר הכושר – התופעה מוכרת וידועה. יש לה הסבר מדעי ברור ומפורש מדוע היא מתרחשת, אך בינתיים לא נמצא פתרון יעיל וקבוע שגורם לחשמל הסטטי להיעלם לגמרי.

פתרונות נקודתיים (שיש מתאמנים שהפתרונות האלה יעילים עבורם ויש כאלה שלא) מורידים את העוצמה של ההתחשמלות או מרווחים את פרקי הזמן שבהם היא מתרחשת אך לא מבטלים אותה לגמרי. כל שנותר כעת זה להבין ממה נובע החשמל הסטטי ומה האפשרויות להתמודד איתו.

למה מופיע חשמל סטטי בהליכון?

ההליכונים כיום מתקדמים, מתוחכמים ומשוכללים מאוד. הם משלבים אלמנטים של חשמל ואלקטרוניקה, חיבור לרשת אינטרנט והם מורכבים מלא מעט חלקים ורכיבים. הסביבה שבה ההליכונים ממוקמים היא זו שבדרך כלל תורמת ליצירת החשמל הסטטי. 

למרות כל הכיסויים הנדרשים וההגנות מפני מגע ישיר בין מעבר זרם החשמל לבין טיפול של מים או זיעה – בחדר הכושר או כאשר המתאמן עוסק באימון על ההליכון הביתי.

טיפות הלחות הזעירות עלולות לגרום לתחושת התחשמלות בידיות המתכת החשופות של ההליכון. ישנה אפשרות נוספת והיא דווקא אוויר יבש מאוד באזור ההליכון. 

כאשר ההליכון נמצא בפעילות במשך הרבה זמן רצוף – נוצר החשמל הסטטי באותה דרך שבה הוא נוצר בבתים או ברכבים. גם כאן תורגש התחשמלות בדמות דקירה קלה על הידיות המתכתיות החשופות.

איך מתמודדים עם חשמל סטטי בהליכון?

ישנם סוגים שונים של רעיונות או פתרונות אך כאמור לא מדובר בהעלמה מוחלטת של התופעה אלא בהפחתה שלה מבחינת פרקי הזמן שבהם היא מופיעה או החלשת העוצמה שלה. 

את הרעיונות אפשר ליישם גם בבית וגם בחדר הכושר אך תמיד כדאי לקבל ייעוץ מאיש מקצוע שמכיר הליכונים (טכנאי הליכונים, למשל). להלן כמה דוגמאות לפעולות שניתן לבצע לצורך החלשת החשמל הסטטי בהליכון.

מגבת לחה – כאן מדובר בפתרון שלא מעלים את התופעה אך במקום שהיא תורגש כל מספר דקות – מרווחי הזמן בין כל פעם יגדלו בצורה משמעותית. 

הארקה – ישנם ברגים מרכזיים בתחתית ההליכון שאפשר לחבר אותם לרצפה כך שתיווצר הארקה של החשמל שמצטבר. חשוב שלא לעשות זאת לבד גם כדי לא להתחשמל וגם על מנת שלא לפגוע בתקינות ההליכון.

סידור רצועת ההליכה – הרצועה חייבת להיות בדיוק במקום שלה. תזוזה, גם קלה ביותר, עלולה לגרום להצטברות החשמל ולתחושת ההתחשמלות.

החלפת רצועת הליכה – ברגע שרצועת הריצה שחוקה ויבשה, ההליכון צורך יותר זרם המנוע החשמלי מתאמץ יותר וכך נוצר חשמל סטטי.

שימון – שימון משטח הריצה אחת לחודש בהחלט יכול להפחית את התופעה של חשמל סטטי בהליכון ואף להעלים אותה לפרק זמן ארוך.

שמירה על תנאי לחות סביבתיים – חשוב לשים לב שהאזור שבו ממוקם ההליכון תהיה סביבה של כ- 40-50% לחות על מנת שהאוויר לא יהיה יבש מדי – מה שגורם לחשמל הסטטי להופיע.

יצירת קשר עם טכנאי – לא בטוחים כיצד לפעול או זקוקים לטכנאי שיטפל בנושא? אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר- קרדיו ספורט תמיד לרשותכם!

דילוג לתוכן