פעילות גופנית או תזונה?

תוכן עניינים

מה יותר חשוב כדי לרדת במשקל פעילות גופנית או תזונה?

אי אפשר להתעלם משתי הדרכים המובילות אותנו לאורח חיים בריא יותר ולשמירה על משקל תקין- פעילות גופנית ותזונה. ואכן, לא מעט אנשים מבלים את זמנם בחדר כושר, באימוני הליכה, ריצה או בסטודיו באימוני אירובי, בשביל ליצור קשר ישיר לבריאות טובה. 

ניתן לראות כי בשנים האחרונות רכישת מכשירי כושר ביתיים כדוגמת הליכון ואופניים הפכה לנפוצה מאוד. ומאידך, ישנה התעוררות גבוהה בנושא התזונה והיא הפכה להיות חלק בלתי נפרד לשמירה על משקל תקין ואורח חיים בריא – ואת זאת, ניתן לראות בתפריטים של מסעדות ואפילו בהחלטת הממשלה לסמן מוצרים שאינם בריאים במדבקה אדומה. 

אך מה עוזר לנו יותר מכל לרדת במשקל?

חשיבות פעילות הגופנית לירידה במשקל

מחקרים מוכיחים שפעילות גופנית תורמת לאיכות חייו של האדם בהרבה מישורים, ובניהם ירידה במשקל. מדובר במרכיב חשוב והכרחי לתהליך ההרזיה ולשמירה על המשקל מכיוון שפעילות גופנית מסייעת להגדיל את שריפת האנרגיה והגברת חילוף החומרים הבסיסי שבגוף ובכך תורמת לירידה במשקל. 

כדי להבין טוב יותר את מעגל שריפת האנרגיה, נפרט במעט: גופנו זקוק לאנרגיה שמגיעה מהאוכל על מנת להמשיך ולתפקד.

אנו שורפים אנרגיה בזמן נשימה, שינה, חלוקת תאים ואפילו בזמן עיכול האוכל! פעילות גופנית נותנת לגוף ליהנות מכל הוויטמינים והבריאות שבאוכל, מבלי לצבור את השומן. כדי ליהנות מירידה במשקל, צריך להגיע למצב שבו סך האנרגיה (קלוריות) שאנו מכניסים לגוף, תהיה נמוכה יותר מסך האנרגיות שאנו מוציאים מהגוף.

כאמור, הוצאת אנרגיות לא מתרחשת רק בזמן אימון אלא בכל פעולה אותה אנו עושים ביום. סוגי הכושר השורפים ביותר קלוריות הם: ריצה (ובעיקר למרחקים ארוכים), קיקבוקס, ריקוד, שחייה (בעיקר מעצב את הגוף) הליכה ורכיבה על אופניים.

חשיבות התזונה לירידה במשקל 

תזונה נכונה ומאוזנת היא בסיס על מנת להבטיח אורח חיים בריא. בשנים האחרונות חלה עליה לגבי תזונה נכונה, אם זה בתפריטים במסעדות, חנויות מזון טבעי ועוד. התזונה הבריאה תורמת לירידה במשקל בכך שהגוף מתפטר משומנים לא רצויים, ואכן כל מוצר מזון שאנו אוכלים משפיע על המראה שלנו- ועל המשקל שלנו. 

עקרונות התזונה המאוזנת- דגנים מלאים – מומלצים, שתייה מים מרובה, צריכה של פירות וירקות בצבעים שונים ואכילה מסודרת – עדיף לאכול שלוש ארוחות עיקריות ביום, ו2-3 ארוחות ביניים. לוותר על צריכת ממתקים ושתייה מתוקה, ועל מלח.

השילוב המנצח – פעילות גופנית ותזונה נכונה!

בסופו של דבר, לא מעט דיאטנים ואנשי מקצוע מסכמים בצורה חד משמעית – פעילות גופנית ותזונה נכונה חשובים באותה מידה. דיאטת הרזיה ללא עשיית כושר – אולי תוביל להורדה במשקל, אבל לא נשיג גוף חטוב, לעומת זאת בפעילות גופנית ללא שינוי בהרגלי האכילה שלנו לא תוביל לירידה במשקל. שילוב של שני אלו הוא אידיאלי ביותר על מנת להשיג גוף רזה, חטוב ולשמור על הבריאות!

דילוג לתוכן