מהי צריכת החשמל של הליכון חשמלי?

תוכן עניינים

הרבה מאוד אנשים מביעים עניין בשנים האחרונות ברכישת מכשיר הליכון לשימוש ביתי ואישי מתוך מגוון רחב של סיבות ושיקולים. 

הם רוצים לאמץ אורח חיים בריא שכולל ביצוע קבוע ושגרתי של פעילות גופנית, הם מעדיפים להימנע מהליכה בחוץ במזג אוויר סגרירי או בשעות החשכה, לא רוצים להגיע לחדר כושר המוני ולבסוף הם מוצאים לנכון לקנות הליכון חשמלי ולעשות בו שימוש ביתי. 

ללא ספק מדובר בהחלטה מושכלת וחשובה, והליכון ביתי לרוב מביא לתוצאות טובות יותר בגלל היכולת להתמיד ולהתאמן ללא הפרעה. ההליכונים החשמליים כיום נחשבים לאיכותיים ומתקדמים מאוד, וכעת נותר לבחור מתוך שלל דגמים שקיימים כיום בשוק.

מהי צריכת החשמל של הליכון חשמלי
מהי צריכת החשמל של הליכון חשמלי

מהם השיקולים שצריך לקחת בחשבון כשקונים הליכון?

לכל אדם או מתאמן יש את מערכת השיקולים שלו בבואו לקנות הליכון חשמלי לשימוש אישי – המידות של המכשיר, האפשרויות הטכניות שלו או אפשרות הניוד שלו מחדר לחדר. 

אחד מהפרמטרים החשובים לא פחות שיש בו עניין הולך וגובר הוא הנושא של צריכת חשמל. 

כמו כל מכשיר חשמלי, גם ההליכון צורך חשמל ומכיוון שיש מי שיעשה בו שימוש של שעה ויותר בכל יום – חשוב לדעת מהי צריכת החשמל שלו וכך לחשוב איזה דגם יהיה כדאי יותר לקנייה. 

במידה ומדובר בצריכת חשמל גבוהה, אזי הדגם המדובר עלול להתברר כלא כדאי בשל העלויות הנלוות שיגיעו לאחר מכן בחשבון החשמל.

מה צריך לדעת על צריכת חשמל של הליכון חשמלי?

על כל מכשיר חשמלי מופיעה אינדיקציה בנוגע לצריכת החשמל שלו ביחידות של וואט או כוח סוס. הדרך לדעת את צריכת החשמל היא להמיר את יחידות כוח הסוס לוואט ולהכפיל במשך השימוש. 

בעזרת מחשבונים שונים אפשר לבדוק אפילו מה תהיה העלות בחשבון החשמל עבור השימוש בהליכון בלבד (או לפחות לקבל הערכה שתהיה קרובה למציאות) וכך לבחון האם העלות הנוספת הזאת מתאימה ואפשר לחיות איתה.

רוב ההליכונים פועלים בהספק של כ- 4-6 כוח סוס שהם כ- 750 וואט. מדובר בצריכה שנחשבת לבינונית למכשיר חשמלי ביתי. יחד עם זאת – ככל שההליכון משוכלל ובעל יותר פונקציות – הוא עשוי לצרוף אפילו יותר. 

על מנת לדעת מה תהיה העלות עבור ההליכון בחשבון החשמל צריך לדעת את המחיר עבור כל קילו וואט שעה (מפורט בחשבון החשמל) ולהכפיל בהספק ובמשך זמן השימוש.

כיצד נחשב את עלות החשמל?

באופן כללי וגס, על מנת להעריך את העלות הנוספת של קניית הליכון מעבר למחיר הקנייה אפשר לקחת בחשבון כ- 200 ₪ בפריסה שנתית, לאדם אחד. אם בהליכון ישתמשו בני משפחה נוספים, אז יש לחשב זאת בהתאם. 

חשוב לשים לב לדירוג צריכת החשמל של ההליכון שמשמעותו היא ניצול יעיל ונכון של החשמל שמסופק על מנת להפיק מההליכון את הביצועים הנדרשים. 

ישנם מכשירי חשמל בעלי דירוג נמוך יותר שנחשבים למבזבזים חשמל בשל צריכה גבוהה אל מול תועלת נמוכה וחשוב לוודא שההליכון שלכם לא יהיה כזה.

דילוג לתוכן