לשרוף יותר קלוריות הליכון או אליפטיקל?

תוכן עניינים

לאימון גופני יכולות להיות כל מיני סיבות או מטרות. יש את מי שחשוב לו לשמור על שגרה קבועה של פעילות גופנית למטרת בריאות ויש את מי שיש לו מטרה של השלת משקל עודף או צמצום היקפים. אין ספק שפעילות גופנית בשילוב של תזונה נכונה היא הדרך הטובה ביותר להשיג את המטרה החשובה הזאת ויתרה מכך.

לא אחת קורה שאדם מסוים מתחיל להתאמן על מנת להשיג את המטרה שלו ויוצא שהוא ממשיך להתמיד בפעילות הגופנית גם לאחר שהמטרה הושגה. פעילות גופנית ממכרת, וזאת עובדה. 

הפעילות הגופנית טובה ובריאה ויש לה יתרונות לא רק פיזיות אלא גם לתחושות נפשיות, רגשיות ומנטליות. השאלה הבאה שתישאל היא איזה סוג של פעילות גופנית יהיה היעיל ביותר על מנת להשיג את המטרות.

אליפטיקל או הליכון?

מי שמחפש את הפתרון הטוב ביותר לשריפה קלוריות והשלת משקל עודף חייב לפנות לכיוון של פעילות גופנית אירובית, פעילה וכזאת שמעלה את הדופק, משפרת את סיבולת הלב והריאה, מזרימה את הדם ומזרזת את חילוף החומרים. 

הליכון או מכשיר אליפטיקל עשויים להיות מכשירי הכושר המתאימים ביותר לצורך אימון זה כיוון שמפעילים את כל קבוצות השרירים.

הם שונים מאוד במהות שלהם ובתרגילים שאפשר לבצע בהם וחשוב לדעת מה ההבדלים – ההליכון, כשמו כן הוא, אפשר ללכת עליו במהירויות או בשיפועים שונים והוא בעצם מחליף את ההליכות או הריצות מחוץ לבית. 

מכשיר האליפטיקל היקפי יותר ויש בו עבודה בו זמנית על כמה קבוצות של שרירים, והידיים לוקחות חלק משמעותי מאוד באימון. 

מה מהם עדיף יותר לצורך שריפת קלוריות?

חשוב להתאים את מכשיר הכושר ליכולות המתאמן

חשוב מאוד לדעת שבחירה במכשיר כושר זה או אחר שונה בין מתאמן למתאמן ומבוססת על כמה וכמה קריטריונים שלא קשורים אך ורק בכמות הקלוריות שנשרפות במהלך האימון. 

בנוסף לכך, לשאלה – עם איזה מכשיר שורפים יותר קלוריות – אין תשובה חד משמעית, שכן כל גוף מתמודד אחרת עם האימון הגופני וגם אם נדמה באופן חד משמעי למתאמן שבאחד המכשירים הוא משיג תוצאות טובות יותר – אין זה אומר שגם מתאמנים אחרים ישיגו תוצאות זהות. 

לכן חשוב לנתח את אופן הפעולה והיתרונות של כל אחד מהמכשירים ולהתייחס בערבון מוגבל לנושא של שריפת קלוריות כמדד בלעדי ויחיד.

איך נשרוף יותר קלוריות במהלך האימון?

על מנת לשרוף כמה שיותר קלוריות במהלך האימון חשוב שהאימון יהיה בעצימות גבוהה, בדופק מהיר ככל האפשר וכמובן יימשך כמה שיותר זמן. את הנתונים האלה אפשר להשיג גם בפעילות על הליכון וגם בשימוש באליפטיקל.

חשוב להתאים את עוצמת האימון ליכולתו של המתאמן ואין טעם להתאמץ יתר על המידה, שכן אז עלולים לגרום לנזק ולהשיג את התוצאות ההפוכות. תמיד כדאי לקבל ייעוץ והתאמה אישיים ממאמן כושר שיתאים את אופי וסוג התרגילים לכל מתאמן, כמו גם את משך האימון וכך אט אט אפשר יהיה לראות תוצאות משביעות רצון. 

איך לבחור בין מכשירים שונים?

גם אם ברור באיזה מכשיר שורפים יותר קלוריות – יש פרמטר חשוב נוסף שלא כדאי להתעלם ממנו והוא הרצון וההנאה במהלך האימון. אם המתאמן לא נהנה מפעילות באחד המכשירים – הרי שלא כדאי לו להתעקש להתאמן עליו. חוסר חשק והנאה יביאו מהר מאוד להפסקת האימונים ולחוסר התמדה. 

הפתרון – לבחור במכשיר שנעים ומהנה לעשות בו שימוש, גם אם המחיר הוא השגת המטרות בשלב מאוחר יותר. כשמגיעים לאימון ונהנים ממה שעושים קל יותר להתמיד ולהמשיך לאורך זמן בתוכנית האישית.

דילוג לתוכן