ריצה בחוץ בימי הקורונה

תוכן עניינים

אנו נמצאים בתקופה מוזרה, שבה הכל שונה מהרגיל. נגיף הקורונה הביא לשורה של החלטות שמשפיעות על המשק כולו וגם על כל אחד ואחת מאיתנו באופן אישי. בין היתר, הופסקה כמעט לחלוטין הפעילות הספורטיבית במסגרות מאורגנות, כדוגמת מכוני כושר. הרבה אנשים שנהגו לבצע בקביעות ריצה על הליכונים מקצועיים מוצאים את עצמם נבוכים.

מה לעשות עכשיו? אחת האפשרויות המתבקשות היא למצוא פעילות חליפית. אפשרות אחרת, אולי אפילו מתבקשת יותר, היא פשוט לשנות את הקונספט במקצת. במקום הפעילות הקבועה במכון, לבצע ריצה בחוץ בימי הקורונה. לכל מי ששוקל זאת ורוצה להבין את ההשלכות, הכנו תקציר מעניין ומועיל.

ריצה בחוץ בימי הקורונה
ריצה בחוץ בימי הקורונה

האם ישנה חובת מסכה בזמן הפעילות 

וירוס קורונה שהיה בתחילה מסתורי ביותר נמצא כיום תחת זכוכית מגדלת. המחקרים הולכים ונערמים. ובזכות המדע, החליטו המחוקקים להנהיג את חובת השימוש במסכה. המטרה היא להקטין ואף למנוע אפשרות של הדבקה, הן של בעל המסכה והן של אחרים הנמצאים מסביבו. 

מקובל כי אין צורך להשתמש במסכה במקומות סגורים, כגון בתים או מקומות עבודה, כאשר נמצאים עם המשפחה הקרובה או שומרים על המרחק הקבוע בתקנות.

אבל מה לגבי פעילות גופנית, אירובי וריצה? ברור שקשה מאוד לרוץ עם מסכה על הפנים. אפילו בלי להתנשף בגלל הפעילות, כשדרכי הנשימה מכוסות זה לא פשוט. במועד כתיבת הדברים הללו, כבר יצאה החלט שמאפשרת ריצה בחוץ או פעילות ספורטיבית בכלל, ללא שימוש במסכה.

כדאי להדגיש שהחלטה כזאת עשויה להשתנות בהמשך. זאת ועוד, מומלץ להקפיד על מרחק בטוח מאנשים אחרים. כלומר, מרחק של שני מטרים לפחות. גם מי שמרגיש נמרץ ובריא, עלול להיות נשא או א – סימפטומטי. כך שמתוך התחשבות באחרים ומתוך אחריות גם לעצמנו, כדאי לשמור על הכללים. פעילת ספורט ושמירת מרחק גם יחד.

חלופה לריצה בחוץ, למי זה מתאים

יתכן שחלק מקוראינו סבורים, ברגע זה, שגם אם מכון הכושר סגור וגם אם אין חובת מסכה, ריצה בחוץ בימי הקורונה היא לא הדבר הנכון בשבילם. כל אחד צריך בהחלט להביא בחשבון שיקולים אישיים, שיקולי בריאות ושיקולים נוספים. 

מחברת קרדיו ספורט מסבירים שמכשירים אירוביים לשימוש ביתי, כגון הליכונים או אופני ספינינג, מהווים חלופה לא פחות טובה ביחס לריצה בחוץ.

במיוחד, זוהי חלופה טובה לאנשים שחוששים, לאנשים הסובלים ממחלות רקע, לכל מי שצריך להישאר בבידוד. בהחלט מובנת הגישה שלא כדאי לצאת החוצה בלי מסכה, גם אם במקרים מסוימים זה מותר, כלומר בזמן פעילות ספורט. מכשירי כושר ביתיים יכולים בהחלט להוות חלופה מתאימה.

למה חשוב שנמשיך לרוץ 

כשאי אפשר או חוששים לרוץ במכון הכושר, ריצה באוויר הפתוח, בחוף הים, בפארק או אפילו ברחוב, מביאה עימה הרבה מאוד יתרונות. חלק מהם ילוו כראוי גם את מי שמבצע מתוך בחירה פעילות ספורט בבית. העיקר חשוב להזיז את הגוף. מדוע כל כך מומלץ לרוץ ולהעלות את הדופק באופן קבוע:

חיזוק המערכת החיסונית – פעילות גופנית טובה ללב אך גם טובה מאוד לשיפור המערכת החיסונית. בימים כאלה, כל תוספת כוח למערכת החיסון ראויה לתשומת לב. 

שיפור הרווחה הנפשית – כשאנו סגורים בבית ולא יוצאים החוצה, תחושת הלחץ מתגברת. הרווחה הנפשית מאוד יורדת. פעילות גופנית, בפרט באוויר הפתוח, משפרת מאוד את מצב הרוח. 

ללב ולשרירים – חיזוק הלב, המרצת מחזור הדם, ללא ספק, כל פעילות אירובית נחוצה, טובה, מועילה ובריאה. 

לריצה יתרונות גם למי שאיננו בקו הבריאות. ריצה קלה או לפחות הליכה מהירה, עכשיו יותר מתמיד. 

 
דילוג לתוכן