איך להכין חדר כושר ביתי

איך לקים חדר כושר ביתי בצורה חכמה

בשעה טובה ובהתרגשות גדולה אתם עושים מנוי לחדר כושר נוצץ ויוקרתי ואומרים לעצמכם שזהו! הפעם אתם מתמידים. המקלחות מצוחצחות, יש שפע של חוגים וחדר הכושר הזה מלא במכשירים המשוכללים ביותר בשוק, שרק מחכים לכם שתגיעו להתחטב ולהתחתך. אתם הולכים פעם, פעמיים, שלוש ובפעם הרביעית אתם מגלים שכבר יש לכם פחות חשק. 

בפעם החמישית אתם כמעט מוותרים ברגע האחרון ובפעמים אחרי זה אתם כבר מוותרים לגמרי. חדר הכושר הנוצץ נותר פנטזיה רחוקה אבל אתם פשוט לא מצליחים להביא את עצמכם לקום ולנסוע לשם ביום חורפי סוער או בזמן חמסין כשרק רוצים להישאר במיזוג הנעים. והתשלומים? ממשיכים לרדת כמובן. 

אז איך יוצאים מהמצב הזה?

איך להכין חדר כושר ביתי
איך להכין חדר כושר ביתי

אחד הפתרונות היעילים והמועילים ביותר הוא הכנת חודר כושר ביתי. כזה שכולל את כל המכשירים המשוכללים שיעזרו לכם להיכנס לכושר ולהוריד במשקל, מבלי לצאת מהמזגן ומבלי לצאת מהבית. אז אם אתם שואלים את עצמכם איך להכין חדר כושר ביתי, המומחים של קרדיו ספורט עונים לכם, עם כל הטיפים שיהפכו את חדר הכושר הביתי שלכם למדהים:

1. התכוננו עם התקציב. יש אנשים שאין להם בעיה לשלם מאות שקלים על חדר כושר ולא ללכת אליו בכלל, אבל כשהם מבינים שהקמת חדר כושר ביתי תעלה כמה עשרות אלפי שקלים, הם פתאום נרתעים. אז חשוב לזכור שהמכשירים שאתם רוכשים הם השקעה לטווח ארוך. 

הם חיוניים לבריאות שלכם ולשמירה על הכושר והם גם נועדו ללוות אתכם שנים ארוכות, כך שאם מסתכלים על ההוצאה הזו לאורך שנים, היא משתלמת ביותר ובכל מקרה יותר משתלמת מלבזבז כסף על מנוי לא מנוצל לחדר כושר.

2. וודאו כי יש לכם מספיק מרחב. המשמעות של חדר כושר ביתי היא יצירת חלל מרווח ובטוח שבו תוכלו להתאמן ובשביל זה אתם צריכים שטח של מינימום 30 מ"ר – וכל המרבה הרי זה משובח. פחות מזה – ותתקשו להכניס מכשור מאסיבי כמו הליכון ארוך או מתקן למשקולות. מכשור צפוף גם נחשב לא בטיחותי ובכלל, יהיה לכם פחות נוח להסתובב בתוך חדר הכושר ולעבור בין המכשירים.

3. דאגו לאוורור. כשהאוורור תקין בחדר כושר מקצועי, בקושי שמים לב להיבט הזה. בדרך כלל יש לחדרי כושר חלונות גדולים או לחלופין מערכת אוורור ומיזוג מעולה וזה מרגיש טבעי לגמרי להתאמן בתנאים האלו. אבל בתנאים ביתיים כללי המשחק הם אחרים ואתם צריכים לוודא שיש לכם די אוורור בחדר הכושר שלכם. 

אם אין לכם חלונות גדולים או אפילו אין לכם חלונות בכלל (למשל, אם הסבתם את המרתף לחדר כושר) זה בסדר, אבל אתם צריכים לדאוג למיזוג אוויר הולם.

4. עוד היבט חשוב שקשור לשאלה איך להכין כושר ביתי הוא הריצוף. בחדרי כושר מקצועיים לרוב הרצפה עשויה מפרקט איכותי, שהוא מצד אחד מספיק עמיד ומצד שני לא נוקשה כמו ריצוף רגיל ולכן יכול לספוג זעזועים, קפיצות ואפילו משקולות שנופלות בטעות מהיד. 

אם יש לכם תקציב, כדאי להתקין ריצוף פרקט גם בחדר הכושר הביתי שלכם. אבל אם אתם דלים בתקציב או שאתם לא רוצים להשקיע בריצוף מחדש, ניתן גם להניח שטיחי גומי מתחת למכשירים כדי לייצב אותם ולהגן על הריצוף.

5. חוץ משטיחונים, מומלץ להכניס לחדר הכושר גם מזרן מקצועי נוח, שיאפשר לכם לבצע מבחר תרגילים בשכיבה על הרצפה, עם וללא מכשירים כמו משקולות או רצועות.

6. הכניסו לחדר הכושר מכשירים מגוונים. אם חדר הכושר יהפוך לעוד חלל דל, הוא פשוט לא ילהיב אתכם מספיק כדי להתאמן באופן קבוע. הליכונים, משקולות, כדורים, סטפרים, רצועות TRX, אופניים ומכשירים נוספים הם מה שיהפכו את חדר הכושר הביתי שלכם למזמין ואת האימונים למלאי מוטיבציה ואנרגיה.

יחד עם זאת, חשוב להגדיר לעצמכם את מטרות האימון כדי לא "להתפזר" ולהוציא כסף על מכשירים שאתם לא זקוקים להם. במידת הצורך אתם יכולים להתייעץ עם גורם מקצועי כמו מאמן כושר מוסמך, אשר יוכל לכוון אתכם איך להכין חדר כושר ביתי.

7. חשוב מאוד לבדוק את המפרט המלא של כל מכשיר שאתם קונים, כדי לוודא שהוא מתאים לכם מבחינת תכונות ומאפיינים ויכול להשתלב בתוכנית האימונים שלכם בצורה אידיאלית. בנוסף, חשוב לבדוק גם מהי תקופת האחריות על כל מכשיר ומה האחריות כוללת. 

רצוי גם ליצור קשר עם חברה המתמחה בתיקוני הליכונים ומכשירי כושר כמו קרדיו ספורט, כדי שבמידת הצורך תוכלו לתקן הליכונים במהירות ולחזור להשתמש בהם מבלי שתיפגע שגרת האימונים.

8. איך להכין חדר כושר ביתי שהוא גם נעים ונוח? פשוט צרו לכם פינת מנוחה קטנה בתוך חדר הכושר, כדי שלא תצטרכו לקטוע את רצף האימון במידה ואתם זקוקים להפסקה קצרה ארגנו פינה בה תוכלו להציב שולחן עם מים קרים זמינים וחטיפי אנרגיה בריאותיים המיועדים לספורטאים כדי שתוכלו לנוח ולהמשיך.

9. אחד הדברים שנותנים מוטיבציה בזמן האימון הוא מוזיקה מקפיצה שתורמת למצב הרוח הטוב והאנרגיות. מוזיקה קצבית מהז'אנר האהוב עליכם יכולה להגביר את קצב האימון ולהפיג את השעמום ולכן מומלץ להשקיע במערכת שמע עבור חדר הכושר שלכם. 

אם יש ברשותכם תקציב גדול, אתם יכולים להשקיע במערכת שמע משוכללת עם רמקולים איכותיים אבל גם מערכת קטנה ואפילו אוזניות שמתחברות לרשימה האהובה עליהם בספוטיפיי, יכולות לעשות את העבודה. 

אם יש לכם מקום ותקציב אתם יכולים גם להציב טלוויזיה בחדר הכושר, למשל מול ההליכון. צפייה בטלוויזיה מעבירה את האימון בקלות ובמהירות וצפייה בתוכנית קבועה יכולה גם לעזור לכם לעגן את אימוני הכושר כפעילות קבועה כחלק מאורח החיים שלכם.

דילוג לתוכן