בטיחות מכשיר כושר בקרבת ילדים

זה משמח להיות מלאי התלהבות להתחיל לעשות כושר, ובכלל להתחיל להתעמל, אבל רגע לפני שאתם קונים את כל הציוד ולובשים בגדי ספורט, חשוב יותר לדעת כיצד לשמור על הבטיחות, וכן לוודא שאתם יודעים מה הם הכללים הבטוחים לאימון בבית ובמיוחד בקרבת ילדים קטנים.

בטיחות מכשיר כושר בקרבת ילדים
בטיחות מכשיר כושר בקרבת ילדים

כדי לא להיות חלק מסטטיסטיקה לא נעימה על פיה, מדי שנה מכשירי כושר עלולים להיות מסוכנים, וגם באופן מצער נפצעים עשרות מתעמלים במהלך אימון כושר- חשוב להקפיד על כל כללי הבטיחות , אמנם לרוב לא מדובר בפציעות שהן קשות אך מדובר במכשירים כבדים, שליד ילדים וגם בשימוש של מבוגרים עלולים להיות מסוכנים.

רוב התאונות עלולות להיגרם כתוצאה מאי השגחה – מה נעשה עם המכשיר בייחוד לאחר הפסקה ממושכת בין אימון לאימון, או עקב שימוש לא נכון במכשירים.

בשימוש של כל מכשיר ובמיוחד חשמלי , חשוב תמיד לשמור על כללי הבטיחות ובמיוחד בכושר יש לשמור על כללי אימון נכונים.

כללי הפעלה ובטיחות של מכשירים

 אם קיבלתם ייעוץ, זה צריך להגיע מטכנאים ומדריכים שחייבים להיות בעלי תעודה לעסוק בתחום באופן מוסמך.

זכרו כי בכל רגע בו עושים כושר, ילדים קטנים יכולים להסתובב בקרבתכם, לכן אתם חייבים להיות ערניים למתרחש ולא להתעמל כאשר הם בסביבה .

חשוב לקבל הדרכה מלאה כיצד להשתמש במכשירים לאחר שיש לכם תוכנית אימון.

יש לשים לב שהליכונים וכל המכשירים כמו מכשירי התנגדות, אביזרים או משקולות אינם בהישג ידם של הילדים.

רכשו מכשירים וציוד רק במקום שיש לו רישיון לכך, וכן קבלו הדרכה כאמור מאנשי מקצוע בלבד.

רצוי שיהיה ברשותכם תיק עזרה ראשונה, וכן שהמכשיר יעבור בצורה מומלצת ביקורת אחת לחצי שנה.

אם רכשתם מספר מכשירים תוודאו כי הם נמצאים במרחק סביר זה מזה, וכמובן עדיף לקפל ולהניח אותם מחוץ לטווח הראייה של הילדים.

כל מכשירי ההתנגדות או האירובי במידה ואינם מתקפלים, הם יהיו חייבים להיות מקובעים לרצפה באופן יציב כך שלא יפלו או יסכנו גם אתכם כמתעמלים.

את המשקולות הקפידו להניח באזור נפרד משאר המכשירים וכמובן במקום סגור ונעול.

בכל מכשיר הקפידו ליישם ולקרוא היטב את כל הוראות ההפעלה.

 

כללי הפעלה ובטיחות של מכשירים
כללי הפעלה ובטיחות של מכשירים

יש לזכור כי כמו בכל פעולה ובמיוחד עם הפעלת מכשירים, גם ברכישת מכשירי כושר ובאימוני כושר וספורט קיימות סכנות. חשוב לשמור על כללי הבטיחות על מנת להימנע מסכנות אלו, כדאי גם לדעת מה הם גורמי הסיכון השונים ולהקפיד על כל כללי הבטיחות הדרושים. 

כל זאת כדי להימנע מפציעות כמובן וכדי לא לסכן את המשפחה ובעיקר את הילדים הקטנים. כמובן יש להקפיד על כל נושא סוגרי בטיחות, וכן על אופן פיקוח ושמירה בכל מכשיר על פי הוראות ההפעלה.

למשל על מכשירי משקולות ישנם סוגרי בטיחות, שתפקידם לאבטח את משקל המכשיר מסכנת נפילה, או כמובן ישנם מכשירים מתקפלים שניתן לסגור אותם ללא אפשרות פתיחה על ידי ילדים. 

חובה להשתמש באמצעי בטיחות אלו, וכן לדאוג שהמכשירים יונחו בצורה נכונה בבית מבלי לסכן איש, וכן יש לוודא שפעלתם על פי ההוראות.

אם ישנם תרגילים בהם ישנה סכנה של נפילה של מכשירים כבדים, אולי כדאי להיעזר באדם נוסף שיפקח ויעזור וכמובן יראה שילדים קטנים לא מסתובבים בשטח. 

גם אתה לא תרצו למצוא את עצמכם נפצעים משימוש לא נכון במכשיר, או להיפגע תחת משקולת ואז יהיה גם קשה להזעיק עזרה . לכן תמיד טוב להתעמל יחד, או שאדם נוסף יהיה נוכח בבית ליתר ביטחון.

ציוד תקני

אומנם רכישת ציוד תקני תלויה בשיווק ובחנויות, אך תמיד שווה לבדוק את תקינות המכשירים. ציוד לא תקני כאמור עלול לגרום לפציעות מיותרות, ולעתים אף לפציעות חמורות של ממש. 

גם אחרי שרכשתם את הציוד יש לכם סיבה מספיק טובה לוודא שהציוד שעליו אתם מתעמלים הוא תקני ובצורה המקורית שלו, במיוחד אם רכשתם מכשירים מיד שניה, ודאו עם טכנאי האם המכשיר תקני ומעולה לשימוש.

כדאי בנוסף תמיד לוודא שהציוד אינו בתהליכי שחיקת חלקים וכי הוא מתוחזק ונבדק כיאות. יש לוודא מדי פעם מתי בדקתם בפעם האחרונה את הציוד ומתי התייעצתם עם טכנאי או חיזקתם את הברגים. 

אלתור או תיקונים על דעת עצמכם אסורים בציוד אימונים! גומיית התנגדות שנקרעה לפתע, או משקולת לא מאובטחת שהתפרקה באמצע האימון כתוצאה משחיקה אלו מצבים מסוכנים לחלוטין שעלולים לגרום לפציעות קשות.

בתחילת כל אימון תמיד כדאי לבדוק שהציוד כשיר לפעילות. במיוחד באימון בבית, אל תדחו תיקונים ואל תחכו עד שהציוד ישחק לגמרי. קבלו עצה מטכנאי מיומן – כי לרוב עקב חוסר ידע שלכם ההערכה שלכם תהיה הרי שגויה. 

מבט עיניים אינו מספיק, וכאמור במידה והציוד הוא בחדר בבית או בסלון , יש לוודא שאין הוא מסוכן בעת שימוש וכמובן שאינו בהישג ידם של ילדים קטנים בשום שלב. למשל לחבר את המכשירים לחשמל וכיוצא באלו, אלו פעולות מסוכנות גם לבני נוער שאינם יודעים כיצד להשתמש במכשיר כושר כהלכה ובאופן בטוח.

בכל מקרה חשוב להתייעץ בכל שאלה עם מומחה לנושא מכשירי כושר, שיוכל גם לתת לכם את כל ההדרכה הנכונה כדי לשמור על בטיחות מרבית בשימוש מכשירי כושר בבית.

 

דילוג לתוכן